Wordt 42mm ook een 'standaard' maat bij Panerai?

Ik volg Panerai vrij intensief en het valt mij op dat Panerai de laatste tijd aan de lopende band 42mm modellen aan het releasen is. As we speak zijn op Watches & Wonders 2015 de laatste nieuwe modellen te zien, waaronder 2 nieuwe 42mm modellen. Hierdoor lijkt Panerai zich meer te gaan richten op vrouwen of mannen met dunnere polsen, wat voor iemand als mij zeker een positief punt is :slight_smile: Nog even sparen, helaasā€¦

Er zijn nu een 5-tal 42mm modellen in de 1940-serie:

ā€˜Oude bekendenā€™: PAM00512 en PAM00513 met in-house P999/1 handopwinder en 60u gangreserve


Watches & Wonders releases 2015:

PAM00574 met in-house P1000 handopwinder met 3 dagen gangreserve. Door gifgroene strap duidelijk gericht op vrouwen, maar met strap-swap ook geschikt voor mannen IMO

PAM00575 met in-house P1000 handopwinder met 3 dagen gangreserve

PAM00620 met in-house P4000 automaat met 3 dagen gangreserve en off-centered micro-rotor

4 likes

Ben toch meer fan van de ā€œwire lugā€ kasten.
Vind deze Radiomir kast een stuk minder speciaal.

1 like

Dat is een kwestie van smaak, Panerai heeft beide kasten in het verre verleden ook geproduceerd :wink: Wat ik vooral interessant vind is dat dĆ© producent van luxe oversized horloges nu ook haar assortiment kleinere (lees ā€˜meer draagbareā€™) modellen aan het uitbreiden is. Geen slechte ontwikkeling IMO. Panerai is meer dan enkel ā€˜oversizedā€™ en ook in de kleinere modellen is de identiteit duidelijk te bespeuren.

@jo_: Overigens is er wel een Radiomir 42mm kast met wired lugs. Helaas enkel in goud:

1 like

Zeer goede ontwikkeling als je het mij vraagt. Nice!

Nu nog een california dial in 42mm ipv die belachelijke 47mmā€¦

1 like

Klopt mi maar gedeeltelijk.
Een 45mm radiomir draagt erg klein, aangezien hij erg plat is. Dit is niet te vergelijken met de 44mm luminor die veel groter draagt.
Voor een pols van 17cm is een 45mm radiomir echt niet te groot.
Een 42mm ziet er daarintegen dan wel weer als een 38 uit :smile:.
Maar zoals eerder aangegeven smaken verschillen :wink:

Dat zou wat zijn inderdaad :slight_smile:

Naar mijn mening onzin. Die dingen dragen zelfs erg groot vind ik. Groter dan menig ander 45mm horloge.

Dat klopt zeker, helemaal met de nieuwe P4000 handwinders zijn de modellen nog platter geworden. Echter voor < 17cm polsen grijpen de ā€˜wired lugsā€™ toch net weer wat minder om de pols dan de nieuwe Radiomir 1940 kasten.

2 likes

En zoals ik al zei ā€œsmaken verschillenā€ dus mijn mening als onzin afdoen vind ik kort door de bochtšŸ˜ž

Ben het met @jo_ eens. Dat is te kort door de bocht. Zoals hij ook al aangeeft: hangt erg veel af van het uurwerk en de hoogte. Die verschilt bij Panerai door de vele uurwerken nogal. Hoe hoger de kast, hoe extremer de curven moet zijn om mooi om de ā€˜kleineā€™ pols te grijpen.

1 like

Neu, ik heb 6.5" polsen en mā€™n 210 past prima, mā€™n Pelagos valt groter

1 like

Hangt ook weer af van de vorm van je polsen.
Ronde of platte polsen, scheelt nogal veel. Anyway een 210, mooi hoor :wink:

Ik heb geen Panerai, maar zijn die kleinere modellen niet om de Chineese/Aziatische markt te bedienen? Daar kom je niet ver met een kloeke 45 of 47 mm kast.

Daar zijn juist de grotere modellen erg in trekā€¦ Denk dat het gewoon meegaan is met de algemene trend/vraag.

En de algemene trend is idd weer wat meer richting de 40-42mm ipv 44-46mm

Goede ontwikkeling! :+1:

2 likes

Hopelijk worden ā€˜kleinereā€™ prijzen ook de algemene trend :confounded:

Wishful thinkingā€¦

2 likes

42mm, wired lugs, in staal, dan zal ik er over nadenkenā€¦ :smile: :grin:

1 like