Wordt 42mm ook een 'standaard' maat bij Panerai?

Die is er ook al, maar wordt niet meer geproduceerd: de PAM00337, identiek uurwerk als de PAM512, PAM00513 en de PAM00338: 999/1. Wel huiswerk doen hé :wink:

Persoonlijk vind ik de meer solide lugs mooier dan de draadjes. Voorvader:

2 likes

de Paneristi nemen die “kleine” Panerai’s niet serieus…
kijk maar eens op hun forum!

Nu nog niet denk ik. Over 5 jaar kun je daar pas iets zinnigs over zeggen; feit is dat er veel nieuwe 42mm zijn toegevoegd, meer dan ooit tevoren. Conclusie: er is (meer) vraag naar. Als meer mensen de kleine maten gaan dragen, komt ook hiervoor een waardering naarmate de groep dragers toeneemt… Misschien nooit zoveel als de reuze modellen, maar dat moet de tijd uitwijzen. Ik hoor in ieder geval bij de groep die kleinere modellen waardeert, en het een goede stap van Panerai vindt om vooruit te kijken: meer draagbare maten en in-house uurwerken.

Goede ontwikkeling.
Jammer alleen voor mij. Want nu moet er ook weer een keer een Panerai in mijn verzameling komen.
:grin:

1 like

Ik vind de kroon op die 1940 reeks ook maar niks.

Nieuwe ontwikkeling…?

De 42 mm 1940 bestaat al een paar jaar hoor!

Ook heeft Panerai al jaren een 40 mm, niks trend :wink:

Heeft Panerai ooit 4 42mm horloges tegelijk gelanceerd bij W&W (4 vd 6 modellen zijn 42mm modellen)? Bij mijn weten niet. Ook worden er nu sneller 42mm modellen achter elkaar gereleased. De PAM00048 bestaat al erg lang inderdaad, maar dat was ook een tijd lang de enige/een van de weinige kleinere exemplaren… Vandaar trend :wink:

Ja ik vind zelf de 44mm de perfecte maat voor een pam, denk dat de 42 niet zo een succes gaat worden, maar we gaan het mee maken.

Precies: open minded. Daar houd ik van :wink:

Niet helemaal met je eens voor iemand met grote polsen staat 47 mm wel prima voor dit model dan.
Wel goed dat men voor de kleinere pols ook modelen maakt.
Deed Rolex dat bijvoorbeeld ook maar eens omgekeerd, de meeste klokjes zijn 40 mm dat staat gewoon veel te klein als je een beetje grotere pols hebt…

Tja dan blijft enkel de Deepsea/Sea-dweller of Yacht Master II met 44mm over…
Dus ja, ben het met je eens :beers:

Dat klopt ook over Rolex, en de 44mm die ze hebben heeft weer een 20mm bandje…, helemaal uit verhouding mijns inziens. Compromissen zoeken dus…

1 like

Nice en nog in Nederland te koop ook zag ik op chrono24.

Ik zou graag zien dat ze op de kleinere modellen ook hoog opgelegd saffier zetten. Nu komen die alleen voor op de grote 47mm’s of de dure complicaties.

Opgelegd saffier is zowiezo prachtig, m’n twee toppers hebben het beide :wink:

1 like

Ik vind t geen probleem dat ze ook kleinere formaten aanbieden, maar zou wel de grote maten erin houden. Ik vind dat immers typisch Panerai. Alsof Breitlings ineens alleen duikers en trans oceans gaat maken… Waar blijven dan de grote bling bling flieger?

Kwijl… Die v mij heeft alleen gebeld saffier. Ook mooi, maar dat hoge staat prachtig op n Panerai.

@marnixmoed / @Erik_de_Gast: Foto’s plaatsen mag hoor :stuck_out_tongue:

Misschien nog steeds iets te smal, maar 't is wel 21 mm…:wink:

1 like

Eens, maar dat zal ook niet snel gebeuren. Helemaal niet bij Panerai… Ben zelf wel benieuwd naar de nieuwe PAM00610. Die schijnt minder groot te dragen, doordat deze platter is. Heb helaas dunne polsjes dus elke mm is meegenomen. Vind die small second-variant (PAM00609) ook wel leuk, maar die is direct weer een stuk drukker… Aan de ene kant is het wel weer leuk dat je wat ziet bewegen… Lastig :smiley: