Wordt dit mijn volgende aankoop?

Inderdaad👍🏻

Voor mij ligt de charme niet bij de rolex maar bij de tudor, mensen kunnen er over zeggen wat ze willen maar vind het meer charme hebben met het verhaal er achter. Ik ben het er mee eens dat de huidige tudor subs voor veel te hoge prijzen gaan maar er zitten wel goede deals tussen alleen even speuren. Men laat zich lijden door rolex en dat is dan weer niet waar het merk voor staat.

2 likes

Ik denk dat dit in Kaspars geval het beste is.

-> Stel een huidig budget vast (aangezien je in je openigspost aangeeft dat de Rolex en Cartier momenteel boven budget zijn vermoed ik dat je rond de 3k max. te besteden hebt)

-> Verkoop eventueel het grootste deel van je verzameling én koop geen andere horloges meer (ik heb geen idee wat die Invictas op de tweedehands markt doen maar ik schat dat je daar toch ook wel 1k mee moet kunnen binnenhalen + bespaar geld op nieuwe aanwinsten met eventuele onderhoudskosten zoals die vintage Longines en vintage panda chrono)

-> Spaar in de tussentijd rustig door (stel jezelf dit als doel tot eind van dit jaar en zeker weten dat je dan je doel hebt bereikt!)

Hopelijk vat je mijn reactie niet te kritisch op want ik gun je namelijk de stap naar een hoger segment.

Allemaal heel leuk op papier, maar in de praktijk flippert Kasper als geen ander. De kans dat het zijn “draag ik voor de rest van mijn leven” horloge wordt is dus klein. Met een krappe beurs moet je hier dus zeker rekening mee houden.

Maar he, het zal me eigenlijk jeuken wat Kasper doet :sweat_smile: Kasper is een grote jongen.

1 like

Het wachten is tot een of meerdere grote bloggers/vloggers dit horloge gaan pluggen.

Hodinkee weet zelfs Seiko 5jes heilig te verklaren en speciale Swatch versies begeerlijk te maken.

1 like

:point_down:

:point_down:

Bij een gesteld budget van 3k zou ik voor de Tudor Black Bay gaan. Echt een top horloge uit de stallen van Rolex met een inhouse uurwerk. Wat wil je nog meer…

Een andere optie zou een Seamaster Professional 300m of een Aqua Terra of een Railmaster. Breitling heeft ook tal van horloges in het assortiment jong gebruikt of grijs voor om en nabij de 3000 euro te vinden.

2 likes

Als je voor een jong horloge gaat zijn dat zeker mooie die je opnoemt, ik ging voor @Chillekasper alleen uit van zijn voorkeur naar de rolex en kwam zo op de sub van tudor uit. Als vervolgens mensen beginnen over de verkoop er van terwijl dit gaat om de aanschaf tja dan zegt dat meer over die mensen zelf denk ik dan.

2 likes

Ga er voor.

Tot nu toe flipper ik inderdaad heel erg met die moderne Invicta’s. Ook al heb ik een aantal horloges die echt wel zullen blijven. :slight_smile:

Voorbeelden zijn mijn Max Bill van Junghans. Tijdloos ontwerp, kan altijd gedragen worden. En een andere die ik ook veel draag is een Invicta Thin Reserve. Lekker dun horloge Quartz horloge gemaakt van Titanium. Eigenlijk zoek ik dus iet wat dat zou kunnen aanvullen, iets waar ik niet snel op uitgekeken raak, wat typisch “ChilleKasper’s” is. Kortom, een blijvertje.:ok_hand:t2:

Absoluut voor de Rolex Submariner gaan!
De mooiste klok in mijn optiek uit het rijtje en qua waardevastheid ongekend stabiel.

Kasper houdt van tegen de stroom in zwemmen en een Submariner is het tegenovergestelde daarvan. :wink:

3 likes

Heb jij een leuk alternatief???

Omega Globemaster. :ok_hand:

11 likes

Ook een goede optie! Wel wat duurder dan 3k. Maar qua specs een absolute topper.

1 like

Aan welke prijs mag ik dan denken?

Google!

3 likes

6.5k zonder eventuele korting

1 like

Gebruikt onder de 4K moet lukken.

1 like

Nieuw voor net boven de €4500 ook, zie Chrono24