10 Quizvragen voor de oplettende HF lezer ! (met antwoorden)

Deze vind ik erg ver gezocht,want je kon afgaand op het plaatje niet zien dat het om titaan ging daar de merknaam weggehaald was.

Leuke quiz, zeker voor herhaling vatbaar :+1:
En toch een puntje gescoord :grinning:

Grt.

1 like

Mijn beste,

Bijzonder leuk gedaan!!
Dank voor je inzet!!

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

ik geef toe dat het niet simpel was, maar het moest niet te makkelijk zijn :slight_smile:

Maar als je googlet met ā€˜Royce horloge’ dan vind je het horloge direct !
Staat ook op HF dit horloge in het topic ā€˜Wat dragen we vandaag? Deel III’ item 3668

2 likes

Heel goed hoor, het mag best moeilijk zijn. Ik spiekte me een ongeluk om een 6 te halen voor scheikunde. Het verbaast me niets dat ik dat atoomnummer niet begreep. :slight_smile:

1 like

Verdorie! Dat van atoomnummer 22 = titanium had ik me inderdaad bedacht, maar ik dacht dat zal wel een dwaalspoor zijn, want het lijkt rosƩ goud :sweat_smile:

1 like

Exactly,dat dacht ik dus ook :smile:

1 like

De panda’s zijn niet in Amersfoort. Maar in Ouwehands dierenpark in Rhenen.

1 like

Aan atoomnummer heb ik ook nog gedacht, goud, maar dat
is 79 dus dat klopte niet haha!

1 like

je hebt 100% gelijk !!

Er liep gisteren nog iemand op de rikketik met dat atoomnummer op z’n shirt; een keer raden wie dat was. :smile:

2 likes

Kijk, die vraag weet ik dan weer wel :wink:

3 likes

Leuk!
Kleine opmerking bij vraag 7; volgens mij slaat bij Tudor de naam Pelagos op het (oud) Griekse woord voor ā€œzeeā€, niet noodzakelijk op een specifiek eiland (bestaat wel, a.k.a. Kyra Panagia) of een dorp (ergens op ArcadiĆ«).

https://en.m.wiktionary.org/wiki/πέλαγος

1 like