Gevonden: mijn ervaring met de ‘service’ van Rolex in Keulen
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en met mijn 5513 Maxi dial naar Rolex Keulen gegaan. Daar zou men toch zeker in staat moeten zijn om de gewenste servicebeurt uit te voeren aan deze mooie vintage…
Afijn, 89 km is te doen en dan proberen om in de buurt van de DOM (hoe verzin je het) een parkeerplekje te vinden. Ook gelukt. Vervolgens het statige Rolex gebouw vlak achter de DOM gevonden. 8e etage = :crown , voor het uitzicht zouden ze entree kunnen heffen. Doen ze indirect natuurlijk ook 
Ontvangen door een wat oudere Rolexpoes die de ‘Uhrmachermeister’ ging waarschuwen. Vervolgens verscheen een soort Vintage Gynaecoloog met een Rolex logo op zijn witte jas. Hij droeg geen stethoscoop overigens.
Met enige trots presenteerde ik hem mijn 5513 Maxi dial met de opmerking dat ik graag een service wilde laten uitvoeren, MAAR! dat aan de wijzerplaat en de wijzers niets, maar dan ook NIETS gedaan mocht worden!

In het Duits zei Herr Dr. Rolex: 'Ik neem uw horloge even mee naar achter en dan hoort u zo van me.'
Even gratis van het fantastische uitzicht op de DOM genoten en zo’n tijdschrift “For succesfull people only” gelezen 
Vervolgens kwam de dokter terug en zei: “We kunnen uw horloge wel een servicebeurt geven maar dan worden de wijzers en de plaat vervangen”…
Toen ik zei dat dan de waarde (en vooral ook de looks) van het horloge mijns inziens achteruit zouden gaan antwoordde hij: “Wij vervangen alles wat nodig is, en dit is nodig!” Op mijn opmerking dat dan de waarde van het horloge zou afnemen werd geantwoord dat dit eigenlijk alleen maar iets van verzamelaars was en dat de waarde aanzienlijk zou stijgen met nieuwe superluminova wijzers en een andere wijzerplaat:j
Afijn, grappig als ik ben zei ik: ‘Ich glaube Sie ticken nicht richtig?’ Iets wat kennelijk niet als zijnde zuivere humor (meneer Sonnenberg) werd opgevat.
Goed, het overigens fraaie pand verlaten en bij Wempe het horloge aangeboden voor een servicebeurt. Op mijn verhaal over de Rolex ervaring werd diplomatiek gereageerd, maar duidelijk was dat deze twee heren (die mij ook lieten zien wat er aan het uurwerk en de kast moest gebeuren)begrepen dat ik de wijzers en de wijzerplaat wilde handhaven. Nu even wachten op de offerte, maar het wordt een TOPKLOK. PUNT!
De teleurstelling weggespoeld met enkele glazen Duitse Topwijn op het terras van het Dom Hotel alwaar de carpaccio van eend en de ‘Riesengarnelen’ (alles is tenslotte groter in Duitsland) het leed in verregaande mate deden verzachten. Foto’s van na de Wempebeurt volgen uiteraard. Als ze onverhoopt toch de dial en de wijzers vervangen telt Duitsland vanaf dat moment twee Meisteruhrmacher minder