2 Breitlings voor 1 Rolex: Ja of Nee?! Topic is 2 jaar oud

Ik ben geen Breitling fan dus ik zeg prima deal! :wink:

Ik zou gewoon bovenstaande adviezen opvolgen.

4 likes

Gelukkig is mijn advies niet bindend maar ik zeg DOEN

Ik zou het niet doen, ik vind die Unitime meer uitstraling hebben dan de Hulk

Nihil est incertior vulgo :wink:

1 like

Sowieso niet. Die Unitime is al 10x mooier dan die hulk.

Mijn mening dan :wink:

1 like

Nops niet doen!
Moet zeggen bij zo’n “zoveel X voor jouw y” dilemma’s ik altijd een “85 kamelen voor jouw vrouw” beeld op mijn netvlies krijg.

Geen ja of nee van mij, maar een vragenlijst om voor jezelf de keuze eenvoudiger te maken (wij kunnen tenslotte niet voor jou kiezen, jij kunt als enige de keuze maken).

Stel jezelf de volgende vragen:
Wil je hoe dan ook ooit de Hulk in je bezit hebben?
Ga je spijt hebben van het verkopen van de twee Breitlings?
Welke horloges draag je momenteel vooral? (Als het altijd de Breitlings zijn ga je waarschijnlijk spijt krijgen van deze ‘ruil’)
Met welke insteek wil je de twee Breitlings verkopen? Puur om geld te hebben of omdat de twee Breitlings je tegen staan?

Wat je verder meestal ziet is dat als je eenmaal begint te overwegen om een horloge weg te doen, dit uiteindelijk ook sowieso gaat gebeuren. Is dit voor jou ook het geval?

Tot slot heb ik zelf de Hulk zo’n drie jaar gehad en uiteindelijk verkocht omdat de groene wijzerplaat me uiteindelijk toch tegen begon te staan. Het is desalniettemin wel een heel mooi horloge!

Als er geen Rolex op zou staan zou je dan een groen horloge kopen?

Ik niet.

6 likes

Oh jawel hoor. Ik heb een mooie Seiko Alpinist gehad.

3 likes

Hulk…:+1:

2 likes

Ja :blush:

1 like

Afhankelijk van de rest van je collectie …

1 like

Bedankt voor alle reacties zover. Heb om sommige heel hard gelachen :joy:

Om mijn vraag wat te nuanceren, het is een kwestie van afmetingen en draagcomfort. De beide Breitlings staan reeds te koop en zoals in de advertenties al aangegeven, ben ik een beetje klaar met de grote, zware klokken.
Heb derhalve onlangs een Breitling Aerospace Evo aangekocht en dit is qua afmetingen en draagcomfort helemaal super. Uiteraard moest er dan wel weer iets verkocht worden, want de fondsen zijn niet oneindig :grin:

Aangezien de verkopen niet heel hard gaan ben ik me ook gaan oriënteren op ruil en kwam ik al gauw op de Hulk uit.
Ik zie dat de meningen ernstig verdeeld zijn en dat we toch wel op 50/50 uitkomen. Al met al is en blijft de keus uiteraard aan mij.
De opmerkingen over de kleur die mogelijk gaat vervelen en ook het kostenplaatje (de Breitlings zijn in theorie wat meer waard dan de Rolex) zorgen nog voor wat twijfel.
Derhalve de oeroude wijsheid “bij twijfel niet doen” maar in acht nemen en het maar even op zijn beloop laten, is misschien het beste nu. :wink:

Wellicht als de verkopen op gang komen, komt er nog een Hulk :thumbsup:

Nogmaals dank aan allen.

Groet,
Ronald

1 like
2 likes

Niet doen, de unitime vind ik niet zo mooi, de Seawolf vind ik wel gaaf. De Kermit vind ik lelijk…unitime weg doen en een mooi Rolex kopen

Ik heb ook die groene Seiko Alpinist gehad !

1 like

Breitling SPAM!!

5 likes

Mja, als je dit soort logica wil gebruiken; zou je dan wel een geel horloge aanschaffen als er geen Breitling op staat?

5 likes