20/08 Donderusdag

Ja, ook een Luch. En ook zo’n witte, vond ik verreweg de mooiste. Toevallig stond ik gisteren nog verlekkerd te kijken naar een etalage met een aantal Meistersingers…Natuurlijk kun je deze daarme niet vergelijken, maar om te kijken hoe een Einzeiger zich in de praktijk laat aflezen, is dit zeer geschikt.

Kortom, we zullen zien!

Dick

Mee eens! Ik kan de Meistersingers wel waarderen. Heb zelf de Meistersinger wandklok (is ook nog betaalbaar ;))

Heb die Luch eens opgezocht, en ja, ik heb er ook wel zin in. Eventjes een dagje of twee wachten misschien verdwijnt dan de interesse. Alhoewel. voor die prijs???

mooi

William Gabu (oftewel Вильям Габю). Rond 1910.

Helaas is de balansas kapot :cry:

En een ietsje nieuwere:

2 likes

Het aflezen vind ik het eenvoudigste door niet te denken van “kwartvoor” of “half” … maar meer op de digitale toer denken
10 uur 45 … 7 uur 35 etc. dat gaat het snelste is mijn ervaring.

Ik ga het proberen, bedankt!

Dick

@James_T_Kirk Mooi hoor :+1:
Vorige week was ik nog in Turkije en bij het geld wisselen had de bankemploye ook een dergelijk (standaard versie) horloge om op een mooie blauwe nato en ik mijn duiker. Ik feliciteerde hem daarmee, hij was aangenaam verrast. Wist ook dat mijn duiker een Amfibia was, kortom, een leuke ontmoeting :smile:

@Carpe_tempus tempus
Leuke vliegshow :+1:
Mijn duiker loopt ook zo maar even twee dagen na flink opwinden :blush:

@vouwfietser
Mooie Rus, André. Die heb ik niet, maar toevallig de houten schaal wel :ok_hand:

1 like

:+1:

Ja, dat had ik ook toen ik de prijzen zag. Voor die paar tientjes kon ik me geen buil vallen. En @Dick_V, nee, MeisterSingers zijn het niet :wink:. Als ik de verkoper mag geloven wijken ze per uur meer af dan mijn Perigraph per dag

Mocht je het nog niet weten, het ’ kriebeltje’ is ‘Luch’ in (aan elkaar geschreven) Cyrillisch alfabet, ben ik achter.

Dat wist ik :smile: , echter er bestaat ook een variant waar gewoon ‘Luch’ staat.

Ja, die heb ik ook gezien. Ik blijf het een leuk klokje vinden voor dat geld. Daar kan ik de verzameling nog wel een paar keer voor uitbreiden :wink: Hij is gisteravond al op de post gegaan, dus ik wacht in spanning af…