2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Wat een geinige Tissot zeg!

Mooi. Iets bescheidener dan het exemplaar dat ik van @mooieklokjes heb. Die bevalt ook prima trouwens.

1 like

September 1981 gebouwd volgens het serienummer. Dagaanduiding naar keuze in Engels of Arabisch?

3 likes

De oude citizen weer :smile:
Nieuwe foto, laat zien hoe mooi de wijzerplaat oud geworden is. (vind ik)

3 likes

Ja lijkt er inderdaad op. Beide modellen zullen niet veel verkocht zijn vermoed ik. Mocht je de PR 300 weer weg willen doen, pb me maar :wink:

Een van mijn eerste horloges, ik schat uit het begin van de jaren '60. Loopt nog steeds als een zonnetje.

4 likes

Seiko 6309-6000

Deze kwam een tijd geleden in een grote schoenendoos met rommel bij me.
Hij was toen onthand.
Ik heb via Yobokies de blauwe Plongeur Hands voor dit horlogeke gekocht. En sinds die tijd mijn Daily Beater

1 like

El Cheapo vandaag, maar daardoor niet minder nauwkeurig. Commodoor uit de 70s (denk ik)

2 likes

Deze vandaag :slight_smile:

4 likes

straks deze; nieuw bandje voor de Pontiac;

2 likes

Deze is het geworden voor vandaag.

2 likes

Heb je hier enige historie over? Nog nooit gezienā€¦

Volgens mij is het al Luftwaffe zonder umlaut!

1 like

Ook hier ff posten natuurlijk. Redue met AS 1525, rond 1970.

2 likes

Eentje uit de Seiko fabrieken (dochter van), 1985

4 likes

Vandaag een Sicura. De kast is wat sleets, maar de prachtige wijzerplaat maakt veel goed.

5 likes

Ernst geeft het voorbeeld, ik doe mee:

Elektronika 5, maar dat ging niet zo maar.
Eerst 2 batterijen wisselen en toenā€¦nadanoppes, geen beeld :frowning:
Helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en toenā€¦weer nadanoppes, geen beeld :weary:
Googlelen en prutsen: met twee spelden twee pushbuttons tegelijk indrukken enā€¦ :stuck_out_tongue: tadaā€¦:


Ja, @MartijnV en @ernst liggen in een deuk, want die wisten natuurlijk wel hoe het werkt.
Enfin, weer wat geleerd :wink:

4 likes

Nou, petje af hoor. Ik ken de meeste Japanse en Zwitserse digitale uurwerken inmiddels wel van binnen en buiten, maar de Russen heb ik nog nooit van binnen gezien :smile:
Erg leuk, deze! Je zou kunnen overwegen in de toekomst eens een door je op maat gemaakt polarisatie filter velletje over het display te plaatsen zodat de digits weer iets scherper worden. Het LCD paneel zelf lijkt me nog van goede kwaliteit.

1 like

Goed plan, Ernst :+1:

Vandaag ontvangen en gaat voorlopig niet meer van de pols. Alles lijkt op de kroon na origineel. Als iemand toevallig een kroon heeft, hoor ik het graag ;-).

2 likes