2015: welke vintage droeg jij in 2015? (2015 dus niet meer posten misschien?)

Vandaag dit stukje mooie techniek uit 1988. De Casio telememo 30 DW-3600 heeft een zware stalen kast, is 200M waterproof, heeft een dot-matrix LCD panel (bovenste deel), een geheugen voor 30 naam+telefoonnummers (of pincodes, numerieke gegevens, etc.), timer, 5 alarm momenten, tweede tijdzone en een chronograaf

7 likes

De middelste…zit een 1960 uurwerkje in.

3 likes

Dit weekend een Tissot T12

12 likes

Vandaag deze recente aanwinst…Ik begin de jaren 70 look steeds meer te waarderen!

6 likes

Jaren 70 horloges zijn ook erg mooi

4 likes

De nieuwe aanwinst, een Raketa Perpetual Calendar met Cyrillische wijzerplaat:

6 likes

Een laat in de middag binnengekomen Mauthe. Zal proberen morgen pics te plaatsen.

In de 70’s ontstond er een erg leuke uitdaging voor de vele horloge merken om af te wijken van de ‘klassieke’ vormen van de horloge kast (t.o.v. de saaie Omega’s, Certina’s, Tissot’s, etc. etc. etc uit de 50’s en 60’s) en werd er eindelijk eens creatief ontworpen (over het geheel genomen. De uitzonderingen uit de 50’s en 60’s van eerder genoemde merken zijn dan nu ook vaak de ‘holy grails’)
De 70’s brachten fantastische ontwerpen qua kastvorm en dial ontwerp. Over het algemeen zijn de horloges uit de 70’s van de betere merken (inclusief de Japanse merken) van een bijzonder goede kwaliteit v.w.b. materiaal en afwerking.
Persoonlijk spreken de modellen uit de jaren zeventig (de opkomst van de quartz uurwerken, men moest er dan ook ook uitspringen met de mechanische horloges om te blijven verkopen en dus te overleven) mij het meeste aan. En dan bij voorkeur uit Japan, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak :wink:
In de 70’s overtroffen de Japanners de saaie ‘algemene’ Switserse producenten absoluut (wederom een mening :wink: )

2 likes

Deze vandaag

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/1680/_854.jpg.html]

[/URL]

5 likes

Deze Waltham van rond 1915 :smile:

Fijne zondag allemaal :slight_smile:

Deze dus, zie topic.

5 likes

1999 is ook vintage toch ? :slight_smile:

4 likes

Seiko Grand Quartz, (oudere foto)
Loopt heel mooi, kan nog ietsje strakker afgeregeld worden :slight_smile:
Hij mag jaarlijks 10 seconden voor of achter lopen.

3 likes

Russische dresser:

Fijne zondag verder :sunglasses:

5 likes

Alweer 40 jaar oud, beste een forse jongen voor zijn tijd. :sunglasses:

9 likes

Sub Red

8 likes

Citizen Multi Alarm, 1978

4 likes

Kasper 7733 Chrono

15 likes

Vandaag de 96e verjaardag van mijn opa gevierd, dus voor de gelegenheid mocht mijn oudste horloge mee.

7 likes