Hierbij mijn flipperoverzicht. In 2017 is mijn horlogepassie ontgroeid tot een ‘psychische aandoening’ aldus mijn vriendin. Ik zie ergens wel wat ze bedoelt . Als student heb ik geprobeerd de kosten enigszins te beperken. Daarnaast wilde ik veel stijlen uitproberen. Hommages hielpen daarbij. Die tijd is wat mij betreft nu echter voorbij.
In 2017 heb ik 7 horloges verkocht.
Uiteindelijk zijn er op dit moment 2 over in de dagelijkse collectie.
De SKX171 was mijn eerste ‘grotere’ uitgave op horlogegebied en brengt me tot op de dag van vandaag enorm veel plezier. De Citizen Eagle 7 heeft uiteraard kenmerken van een Datejust, maar is voldoende onderscheidend om in mijn optiek een acceptabele hommage te zijn. Daarnaast: wat een heerlijk klokje is die Citizen. Perfecte maat (36 mm), loopt fantastisch voor een vintage klokje (ongeveer + 10 sec p/d) en ik vind hem simpelweg fantastisch.
Ik heb 4 horloges in mijn niet-dagelijkse collectie.
Hierin bevinden zich horloges die zelden gedragen worden maar wel hun doel dienen en/of sentimentele waarde hebben. Zo is de Fossil mijn eerste gekochte horloge (als 10-jarig jongetje) en de Timex mijn eerste gekochte vintage klokje. De Camel Trophy is een jubileumhorloge van mijn vader en de Casio gebruik ik als sporthorloge en is zo lekker retro.
2018
In 2018 wil ik mijn collectie gaan verbeteren. Ik ben al begonnen met mijn manier van opbergen te verbeteren door van een doos van de Xenos naar een Rainer te gaan. Daarnaast heb ik een fraaie watchroll kunnen scoren (voor de niet-dagelijkse collectie). Ook heb ik hard gewerkt om (hopelijk) mijn eerste ‘grail’ te kunnen bemachtigen. Hier ben ik inmiddels ook mee bezig. Ik hoop deze z.s.m. aan jullie te laten zien. Ik kan oprecht niet wachten.
…
Bedankt voor dit geweldige forum