2017: welke vintage draag je vandaag?

9 likes

Geen Valjoux maar een Landeron 187 :+1:

1 like

Vandaag de omega. Binnenkort maar eens weg voor een beurtje

11 likes

Leuk dat je hem lekker draagt, deze blijft vaak in de koffer liggen. Wat mankeert er aan ? (mbt het beurtje), hij ziet er mint uit en het quartz loopwerk heeft niet snel service nodig. Vaak zijn bij dit model de aluminium reflectors achter de lcd display(s) kapot gegaan, deze is heel mooi :+1:

Thnx! Display werkt goed maar het wijzerwerk niet. Loopt wel op de tester maar niet met een bat. Heb nu 2 nieuwe gekocht en als hij dan niet goed loopt, spoelen.

Kan je aan zo’n stappenmotor komen dan?

Nog steeds de King Seiko. Maar de twijfel om te flipperen slaat weer toe :stuck_out_tongue:

9 likes

Volgens mij werkt de stappenmotor nog. Zo niet, zal het een lange zoektocht worden.

Of schoonmaken en nieuwe olie als je mazzel hebt. Met een multimeter(voltmeter) is het vrij simpel te controleren of het circuit een puls naar de motor geeft. Niet elke seconde maar b.v. elke minuut een puls.

Vandaag een Tissot seastar met cal. 2481

8 likes

10 likes

Ondanks de gladheid kwam de postbezorger nog even aan de deur :thumbsup:

Snel een BoR bandje erop, et voila :grinning:

28 likes

Bij het doormeten, krijgt de motor een puls. Wijzers lopen en kunnen electronisch worden verzet. Verwacht dat schoonmaken inderdaad voldoende is.

2 likes

De postbezorger zal de weg naar jouw voordeur ook wel blindelings weten te vinden. :smile:

2 likes

Het is vaker gevraagd maar nu begin ik het me ook af te vragen :P; waar vind je ze allemaal. Komen volgens mij gemiddeld echt 2 horloges per week aan.

Ik kijk ook geregeld en koop met enige regelmaat wat, maar niet zovaak als jij.

1 like

Het is meestal puur mazzel dat ik ergens tegenaan loop.

Wanneer ik echt op zoek ga vind ik in de regel niets.

2 likes

Ik heb eigenlijk juist dat als ik intresse heb in een bepaald (soort) horloge ik er toevallig eentje langs zie komen. Heel toevallig maar juist dan komen ze langs, weet niet wat dat is.

Van de week nog met eentje op MP maar helaas achter het net gevist omdat de verkoper niet reageerde op mijn berichtje :rage: Baal er nog steeds van.

Mooi mooi welk ras is dit???

Geen flauw idee. J.M.C.? Mikrolisk al uitgespit maar daar staat ie niet op of ik zoek niet goed. Het ding loopt nog heel mooi met een hoge amplitude.

1 like

Jah JMC G khep ook al lopen zoeken, helaas, mooike hoor!