Ja er zit anders wel een simpel uurwerk in, een kaliber 480, perfecte kwaliteit.
Deze is wel draagbaar, maar niet om je pols. Leuk als je ambulant werk hebt en een klokje op je bureau wilt. Loopt 8 dagen met een keer opwinden.
Je zou ty-raps kunnen gebruiken, zit dan wel strak om de pols.
Wat een mooie JLC romance bloeit hier op
Heerlijk trouwens, zo’n vroege reverso.
Ja voor de vroege ochtend heb ik nog een leuke, voor als je op reis gaat, een le coultre memovox
reiswekker, maar niet voor om de pols.
Als er nog meer JLC liefhebbers zijn, graag hier aanmelden met een leuk plaatje van hun vintage.
Echt super gaaf. Gefeliciteerd man! Ik heb hier ook hevig over staan/zitten/liggen twijfelen. Al jaren verliefd op. Jaloers dus!
Waar heb je de info vandaan dat er maar 200 van zijn gemaakt btw?
Volgens mij is de Scafograf 200 43mm of zo. Hele andere kast ook.
Die is helemaal geweldig
Ook al zo’n topding.
Alle info over dit type is te vinden in het boek Jaeger Le Coultre van Zaf Basha.
Ooit gekocht vanwege de duofunctie: km-tellertje op de fiets of sporthorloge van Timex. Na twintig jaar maar weer eens een nieuwe batterij ingezet en de uit elkaar gevallen kunststof band vervangen door een vintage Timex bandje met iets meer rubber erin…
die is lekker zeg!
Bedankt Eddy, ik heb op verschillende forums dit gelezen:
As said above this is quite an exclusive watch. The Scafograf model in this first execution existed as Scafograf 100 Ref 11535 produced at 200 pieces and Scafograf 200 ref 11536 producted at 300 pieces.
Hier is het hele artikel:
Dit is ook wel interessant:
Je hebt gelijk Eddy. Ik heb zoveel klokken die 37 of 38 mm zijn, dat ik dacht dat deze type ook zo groot is maar het is toch 43 mm:
Vandaag een lekkere iele Gruen. Die mooi is opgepoetst, kost niks valt toch wel op juist door zijn afwijkende maat als je naar die wandklokken van tegenwoordig kijkt
Ah, die review van MattS ken ik uiteraard. Dit was niet blijven hangen. Dank! Eberhard CS is erg behulpzaam idd.