2017: welke vintage draag je vandaag?

hoe jong is zijn broertje

Ik heb hem aangeschaft met alleen servicepapieren, helaas is de leeftijd onbekend.

Ik ben fan van Ruhla.
Wat een aparte belettering. Leuk!

1 like

11 likes

Fraai duikertje - ik ken Vetta alleen van fietscomputertjes jaren geleden - iets meer bekend van dit klokje?

1 like

Aan het kaliber kan je zien in welke periode deze is gemaakt.

Morgen is het Midodag. Wie doet er mee?

5 likes

Ik zag vrijwel dezelfde als die mooie van @LeenV op het web maar met dag&datum aanduiding, hier werd 1974 aangegeven als bouwjaar. Heb zelf een Tissot uit die tijd die ongeveer hetzelfde oogt qua kast en design en ik vermoed ook hetzelfde uurwerk. Naar mijn mening monteerde dit ‘zustermerk’ van Omega toen wel aanzienlijk praktischer wijzers (qua lengte en contrastkleur). Het mooie voor sommige verzamelaars is dan weer dat Tissot natuurlijk véél minder hoeft te kosten dan de ‘vergelijkbare’ Omega :smiling_imp:

Mee op de fiets vandaag - blijf het al jaren een leuke vormgeving vinden ondanks de doublé finish

6 likes

ok ikke! :slight_smile:

1 like

Moest het even opzoeken op de aanschaf bon: 2002

weinig veranderd in dik 60 jaar

Behalve de spatwaterdichtheid (voor wat 't waard is) en dat het draaipunt niet meer op 1 plek zit, niet nee.

Maar aan perfectie hoef je ook niks te doen.

Het was/is in Italië een vrij groot merk. Ze hebben hele gave horloges gemaakt toen der tijd, samen met Wyler. Later fuseerden ze tot WylerVetta geloof ik.

1 like

De Osco weer eens.

7 likes

13 likes

Interessant, bedankt voor je toelichting en veel plezier van die fraaie duiker

1 like

Panda’s!

20 likes

Avondwisselaar de Zenta af, nu is het wel Claro

Is voor mij altijd een beetje de voorloper van de Swatches

7 likes

Oude foto, maar vandaag weer eens van de titus met valjoux 92 genoten!

12 likes