Oh zal nog eens beter kijken…dacht dat het verkleuring was van de zon…🖒
Gaaf ding ja…met alarm🌝
Nooit gezien… wel die van Seiko natuurlijk, maar Citizen tot nu alleen quartzwekkers. Gaaf
Is een afgeleide van een AS caliber.
Ik heb nog een hele oude Citizen versie.
Met het oude type achterdeksel.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1475
Casual friday: klaargelegd voor over een paar uur:
Deze moet je hebben…:
Bergeon 7871. Had een mazzeltje via m’n werk, mocht 'm voor deze keer gratis meebestellen. Wordt plat geleverd; even heel zorgvuldig te werk gaan met de helften tegen elkaar plakken (zelfklevende strip). Licht magnetische strip heeft precies de goede “sterkte” voor ferro-metalen onderdeeltjes.
Maar ja, dan moet-ie wel ergens op liggen. En niet ergens, in, of onder, of achter… Houd moed, en check in zo’n geval vooral ook op je kleding! Ik draag altijd een witte jas, scheelt weer in de zichtbaarheid van het onderdeeltje…
Dankjewel Peter! Dat is een mooi ding Ik ga er eens serieus naar kijken
Die witte jas is inderdaad handig. Ik zou er ook wel een willen hebben. Als ‘amateur horlogemaker’ heb ik tot nu toe zo’n jas echter niet aan durven doen … volgens mij alleen voorbehouden aan echte horlogemakers
Gaaf🖒
Mooi die kussenvormige kast.
leuke!!! welk ras is dit? en die omgekeerde 20 … heerlijk
Oef die ziet er als nieuw uit - super klok!
Seiko 6309
Nog even niet om deze NA Citizen - moet eerst nog analoog - met zijn éne steentje - op gang zien te krijgen en dan cleaning natuurlijk ;-(
Het is van het ras bastaard. Er zit op geen enkel onderdeel maar iets van een merk of herkenning.
Maar ook bastaards kunnen erg leuk zijn. Deze is inderdaad apart en dus best leuk.,
Deze is ook aardig, ras type rosskopf, het uurwerk is niet van een echte rosskopf te onderscheiden. ze werden dan ook op grote schaal door anderen nagemaakt.
Dit is een knutselwerkje van een horlogemaker die kennelijk een opdracht kreeg van een schoenmaker.
leuk hoor en beweegt ie nog goed?
mmm Rosskopf … geen fan van, heb dan ook geen een zakhorloge met die techniek
Ja het armpje beweegt. Rosskopf is geen topmerk, maar wel een leuk zakhorloge object, ik heb in de loop der jaren veel onderdelen verzameld en resaureer deze ook, er zijn veel verzamelaars voor dit merk. Ik heb ooit eens een oudere Belg ontmoet die had er wel meer dan 200 en allemaal anders en speciaal voor de Belgische markt gemaakt, kan je nagaan hoe populair die horloges toen waren. En de verzamelaar heeft dan ook een zeer unieke verzameling, Ik geloof dat de man momenteel al aan het hemelen is, wat er met zijn verzameling is gebeurd weet ik niet.
Een van mijn hobbies is o.a. het verzamelen en restaureren van hebdomas zakhorloges. ook erg leuk.
jah gaaf alleen zie je niet zo vaak mooie exemplaren