2017: welke vintage draag je vandaag?

erg leuke!

Na een weekje met de T.12 is zo’n 516 GL ineens een kloeke klok. :smile:

8 likes

Vandaag mijn Marti. Kado van mijn grootvader voor mijn vader. Sinds ik die echter een Seiko5 heb gegeven mocht ik deze voortaan dragen.

11 likes

cal 25-651 1970.

8 likes

Deze 1955 eerste generatie Marvin Flying Dutchman - het officiele KLM horloge in de jaren '50 en '60. Heeft een zéér kwalitatief automatic inhouse calibertje onder de kap; caliber 580, waarvan ook een chronometer variant bestaat. Zeer mooie ‘gilt’ wijzerplaat. De 33mm volstalen kast heeft een goud-plaat laagje bovenop. Prachtige kwaliteit dit.

16 likes

Tussen deze twee aan het wisselen vandaag. (wel even een nieuwe kroon op de IAXA zetten, is voor een kast met schroefdraad)

14 likes

33 likes

Die blijft echt geweldig!

1 like

Heb je deze ook in het zilver?..dacht dat je alleen de gouden had
maar lang verhaal kort
:heart_eyes:🖒

Deze is ook echt weer heel mooi en vind ik zelfs mooier dan zijn gouden broer.

Deze is toch gewoon de gouden? Of kijk ik nu zo verkeerd :stuck_out_tongue:

Geen chrono dus? Of was dit horlogie niet voor piloten?

Naar ik het begrijp meer voor de flight cabin crew en soortgelijken :slight_smile:

1 like

I stand corrected, toch voor de piloten!

Extract van de Marvin pagina:

Its name evokes the heroes of aviation: Icarus; Wagner’s ghost ship; the name of KLM’s planes. Created in 1955 with two new calibers, the 580 and the 580P for the chronometer version, it accompanied the partnership signed between Marvin and KLM and was the official watch of the Dutch airline’s pilots.

Ik vermoed dat een chrono voor niet-militaire toepassingen overbodig was.

Ik vind ze geweldig deze Flying Dutchman’s, naar mijn mening de volgende ‘Polerouter-hype’.

3 likes

Heel Fraai! Welk nummer is dit? Mooier dan goud wat mij betreft.

14 likes

5513 vandaag :+1:

15 likes

Auricoste spirotechnique :sunglasses:

[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/P1030628_zpsinsawjqq.jpg.html]

[/URL]

10 likes

Bij het klussen vandaag gaf deze oude Eterna even de indruk dat de dag lekker lang was - nam kennelijk af en toe een rustmomentje!? Gelukkig blijft mijn trouwe metal Swatch zelfs op de kluspols onder alle omstandigheden de perfecte timekeeper! :confused:

5 likes

Dit is rosé goud, in ietwat gek licht :slight_smile:

2 likes