Vandaag deze 1680 Mk1 White
?
Met Frans kaliber?
Caravelle is het budgetmerk van het Amerikaanse Bulova, ergens begin jaren 60 ontstaan.
Klopt, ik ken dat type Caravelle ook. Regelmatig met Japanse uurwerkjes
Maar inderdaad, met een Frans werkje, ik denk dus zelf aan een andere (Franse) fabrikant met zelfde merknaam?
Of misschien is Caravelle in de loop van de vroege 70’s of laatste jaren van de 60’s ingelijfd door Bulova. Dan is deze van voor die tijd. Er zijn vrij veel franse ‘Superdatomatics’ in omloop, ook van Mortima, en volgens mij meestal van Franse oorsprong
Door Bulova zelf opgericht als budgetmerk. Caravelle was een van de meest verkochte horloges in de VS.
Die van mij hebben een A Schild-kaliber en zijn ‘Swiss Made’. Caravelle had (evenals Bulova) een jaarmerk op het horloge staan. M voor de 60er jaren, N voor de 70er jaren. Hier een M9 (1969) en een N6 (1976).
Gefeliciteerd met die mooie aanwinst, topper!
Fantastisch die Caravelle - en dat nieuwe secondewijzertje steelt wel een beetje de show van het gave loepje en de fraaie vorm van de kast! (overigens imho niet een Stingray model, dan toch eerder van de Dynamic etc zoals deze Laureat)
Geweldig, die uren markers. Alsof 12 katten ogen op stokjes je aanstaren
Leuk klokje!
Geweldig horloge, jouw ‘set-o-matic’. Transparante uren markers in deze vorm heb ik nog niet eerder gezien, super.
Edit: En nu ik nog eens beter kijk, die stipjes aan weerszijden, een sterk detail.
Deze wil ik nu ook Laat de zoektocht beginnen!
Tja Ernst die markers maken me soms zwak - dan zie ik toch heel even die (door mij ongeliefde) doublé kast over het hoofd. Deze past er ook heel goed in dat kader vind ik
Eentje uit de Wapenschilden serie
Fijne vrijdag allemaal
Geen idee - ik ben meer van het uiterlijk, en zie zeer zelden een horloge open
Zenith it is, samen met al die andere fraaie merken natuurlijk ️
Stuk imposanter toch dan zo’n knullig afbeeldinkje van duikers of dolfijnen! Heb zelf ook iets met een adelaar etc achterop, maar die zal ik maar niet posten om geen foute indruk te wekken
Ze hebben ook prachtige marriage klokkies, lugs eraan plakken, bandje erom en klaar is Robert ️
haha welke duitsert had die er toen niet op? …