2017: welke vintage draag je vandaag?

Kasper Racing Chrono met een vrolijk tikkende Valjoux 7733 erin

11 likes

Orano uit de jaren 40 met Felsa 415.

10 likes

15 likes

komt ie toevallig uit Rome?

Milaan geloof ik.

Wat een plaatje…gefeliciteerd!

Kast, glas en band zijn prima. Plaat heeft (voor dit type blauwe plaat) minimaal patina (meeste zien er aanmerkelijk slechter uit of hebben ā€˜flakes’). Er schijnen destijds serviceplaten geleverd te zijn, maar die wijken op een of andere wijze af. Ik heb de details nog niet kunnen vinden. De urenwijzer heeft een soort rood-bruine vlek rond de as. Knullige reparatie wellicht? Vooralsnog houdt hij prima de tijd, al schakelt de datum wat aan de vroege kant (rond half 11). Als het een blijvertje blijkt krijgt hij een service en laat ik ook even naar die wijzer kijken.

Op Veldes Zenith staat er ook een te koop trouwens. Is wel een relume (wijzers) en de kast is minder scherp. Beetje ā€˜flaking’ op de plaat ook.

1 like

9 likes

18 likes

Zo, eindelijk de knoop doorgehakt - toch maar een nieuwe knoopcel accu in besteld. En dan moet ik hem ook vaker gaan dragen zij de reparateur nog…Oeps

5 likes

Jaja…kinetic moet je bijhoudenšŸ–’šŸ˜‚

1 like

Deze vandaag binnen…het begin voor mij richting vintage te kijken…moet zeggen moet wennen aan de maat maar wel leuk!

Deze ook binnen…

11 likes

De Dynamic uit 1969.

11 likes

Vandaag binnen gekregen:

17 likes

Leuke stemvork. Wist niet eens dat die soms chronometer gecertificeerd werden (wat natuurlijk makkelijk haalbaar is met een stemvork).

Dank je. UG maakte ze met en zonder chronometer-certificering. Dit is mijn vorige (die ik te mooi vond om te dragen, zeker gezien de lompe kast):

9 likes

Nog steeds spuit dat ik die Unisonic duiker heb weggedaan (hoewel die erg groot was)…

Vandaag deze weer. Het lijkt in eerste instantie een jumphour maar is dat niet. Deze ā€œjumptā€ niet maar de urenschijf loopt geleidelijk mee.

10 likes

Zijn leuke dingen, hoewel ik die bandaansluiting een afknapper vind. Ik zag ze nog wel eens betaalbaar voorbijkomen trouwens - of is dat ook alweer een gevalletje van ā€˜das war einmal’?

Ja, die ā€˜geintegreerde’ band was ook niet alles. Sluit evenwel niet uit dat het Gay Freres was. Ik kom ze weinig meer tegen en heb ook geen idee meer wat ik er destijds voor heb betaald. Zal ergens rond de 400 Ć  500 € geweest zijn? Misschien iets minder?