2017: welke vintage draag je vandaag?

Young vintage…

14 likes

Alweer hard aan het werk met deze om:

5 likes

Sandoz op een beads of rice gezet :wink:

12 likes

Force Aérienne chronootje, zoals ie in de jaren '70 aan de pols zat van de Mirage 5BR gevechtspiloten…

25 likes

De town and country vandaag.

6 likes

Ai ai, da’s een mooi ding.

1 like

'69 Seiko met een heerlijk comfortabele band

8 likes

Vandaag mijn Oris Big Crown 36 mm uit 1999. Nog net niet vintage, maar het model zeker wél :relaxed:

De band is een heel mooie echte croco van het merk Barington; draagt heerlijk zacht.

Heel fijn weekend gewenst! :+1: :relaxed:

8 likes

Prachtig weer… tjonge jonge wat heb jij altijd een mooie horloges :+1: :relaxed:

Wat een prachtig klokje is dat, zeer chique! :relaxed:

1 like

Zodiac Aerospace GMT voor mij vandaag

13 likes

net terug met een nieuwe originele glas:

prettige weekend alvast!

11 likes

1969er Caravelle cheapass :sunglasses:

5 likes

Dit is m.i. toch een van de mooiste kasten ooit gemaakt :smile:

10 likes

Deze vandaag binnen, ziet er zo goed uit dat ik gelijk denk maken ze van Citizen ook nepperds🤔

Caseback

Gaat nu wel erg hard met verzamelen van Citizen vintage…maar ze hebben heel veel verschillende modellen, leuk😊

9 likes

Is het erg dat ik deze mooier vind dan je Tollet?!

1 like

Nog net aanvaardbaar :stuck_out_tongue:
Dank Erik :wink:

1 like

Ja, Historie is gaaf. Kastvorm uitermate sexloos (vind-ik-disclaimer)

Het hele ‘form follows function’ verhaal vind ik net heel cool aan militaire klokken - deed er niet veel toe hoe het eruit zag :slight_smile:

De NATO stelde vooral een goede afleesbaarheid voorop, waardoor Pontiac de buitenste witte tachyring zoals bij de civiele ‘jumping’ modellen verwijderde, en de wijzers een likje witte verf gaf.
Kan mij voorstellen dat een stevige volstalen afgeronde kast, die plat op de pols ligt en niet blijft haken aan vanalles en nog wat, ook een NATO preferentie was indertijd.

Je ziet ook een matte horizontale brushing, ipv reflectieve en glare-veroorzakende gepolijste vlakken.

3 likes

Blijft een stuk gereedschap inderdaad. Pushers haken trouwens gewoon. Als haken een item was geweest had daar ook iets voor kunnen zijn bedacht.