'k Krijg er toch elke keer een grijns van…
Jeeeetje, die is mooi!
Met AS1130 uurwerk.
mooi mooi!
Thanks! Ben niet zo van kopen of flipperen, maar kon deze niet laten liggen. Gelukkig zat er wat in het horlogepotje (lees, ‘enkele jaren sparen’). Het was een hele zoektocht en niet geheel zonder risico. Heb em uit Barcelona laten opsturen naar wat experts en een horlogemaker. Na weken wachten en een dikke servicebeurt was hij er dan eindelijk
Was sonnst? Na de poetsbeurt van gisteren …
Hier een oude advertentie
En hier iets over het powerwind systeem
Fijne woensdag allemaal
Ken het. Ben dik twee jaar (af en aan) bezig geweest met de aankoop van een Speedmaster. Heb een paar sub-5000 euro pre-moons laten schieten en toen plofte de markt qua prijs. Toen gekeken naar 145.022 modellen. Wederom (met enige spijt achteraf) een aantal laten schieten. Toen bij neergelegd dat het waarschijnlijk niet ging gebeuren zo’n Speedy.
Paar weken geleden kwam een aantrekkelijke 145.012-67 lokaal beschikbaar en toen toch maar gedaan. Imho een aantrekkelijk exemplaar. Goede kast en zeer mooi lume. Bezel is wat banged up, maar aantrekkelijk genoeg (en een mint exemplaar zoals de jouwe scoren is een dure zaak).
Een gehavende hommage aan mijn fantastische Oriosa - ondanks al zijn tekortkomingen nog niet mee willen flipperen. Misschien toch nog eens laten opknappen, schijnt een goed merk te zijn
Eigenzinnige Powerwind klokjes - wilde eens van deze mijn kroon/stift laten checken waarop de reparateur zei: “och bij die Mido’s is dat normaal dat ze er makkelijk uit te trekken zijn???!!!”
Dat is ook een mooie en denk dat het slim is geweest om er een aan te schaffen zolang het nog haalbaar is. Verwachting is dat ze voorlopig eerder (nog) duurder gaan worden dan goedkoper. Overigens kan ik leven met mint bezels en wat mindere. Mooi voorbeeld is de Yema Rallye. Ik vind het allebei wel wat hebben:
mijne dus niet… versleten ook al, moeilijk gelijk te zetten, maar voor de rest? …
is die al zo oud dan?