(2x) Advies voor "3-Piece Collection"

Thnx Firly
Monaco is inderdaad apart en mooie aanvulling maar hik beetje tegen vooroordeel van het (Seiko???) uurwerk aan
Natuurlijk onzin want in de Breitling Crosswind zit ook “slechts” een “gepimped” Valjoux 7750 uurwerk
De IWC Ingy heb ik gehad, volleig verliefd op de Genta lijnen maar kon niet wennen aan de drukke chrono dial van mijn 37125
Daarnaast de lelijke afgekapte 12 & 6 wat me ook te veel ging opvallen
Zit nu wel te denken aan de 40mm Automaat
Staat/stond te koop bij S&C voor mooie prijs
Wel met witte dail en rose indices/wijzers, chique maar wellicht te veel overlap met de wit/geelgouden Breitling

Jij hebt smaak :wink:
De Portugeuse is idd prachtig maar zoals gezegd in een nadere prijscategorie
Nee wil me echt houden aan mijn budget
Is ook het enige budget dat ik nog wil besteden komende tijd
Thnx voor het meedenken
Heb zeker wel nieuwe ideeen gekregen door jou/jullie antwoorden zoals bv de Monaco

Sorry, budget vergeten! :wink:

En waarom kijk je niet voor een Panerai? Ook totaal anders tov wat je hebt.

Ik ga even in beraad,

Je hebt in je “flipper-resistente” collectie al 2 chrono’s en een dresser.

Een duiker en een sportieve dresser al in je minder flipper resistente collectie, hmm…

Er zijn al een paar mooie opties genoemd de Monaco de Longines Diver 1967, PO. Panerai.

Een IWC Pilot misschien?

Welke uitvoering laat ik even in het midden.

Groeten,

Noel.

Thnx Noel :wink:

Inderdaad twee chrono’s in de flipper-resistente collectie waarvan 1 vintage
De Staudt is inderdaad “Dressy” en ook moeilijk verkoopbaar door persoonlijke inscripties op de caseback

Daarnaast krijg je hier natuurlijk weinig voor terug als beginnend merk met slechts een Unitas uurwerk

De Rolex Sub is de duiker ondanks de afwijkende kleur en daar ben ik ook wel meer dan tevreden mee
De Seiko is de understated sportieve dresser en ik kan niet genoeg krijgen van de spiegelfacetten op de jaren 60/70 kast

Wat is dus “mis” qua type horloge … hardop “denkend”:

• GMT (vandaar idee JLC Hometime)
  • Pilot (thnx voor de idee)
  • Stoere beater/bandenwisselaar zoals Panerai
  • Vierkantige kast zoals Monaco of Reverso
  • Geintegreerde (Genta) kast/band zoals de Ingy

Qua Pilot zit ik weer direct op het IWC spoor
Heb een 3717 gehad maar ingeruild op de GS bij Paulus (Vierport)
Vond het een mooi horloge maar is ook een chrono en de band zit wel erg ver van de case af
Daarentegen met de stalen band prachtig (Burger heeft er een te koop staan)
Denk dat ik dankzij jou/jullie wel een longlist kan maken als voorbreiding op de short list :wink:

Thnx/Arthur

2 likes

Vraag me inderdaad ook wel eens af wat een Staudt zou doen op de tweedehands markt…

Niet veel 750-850 Euro
Schat ik zo in :wink:
Heb je ook haast een nieuwe Pellikaan voor :wink:
Ik doe hem hiervoor niet weg overigens

1 like

Persoonlijk mis ik in je collectie nog een écht net horloge. Denk bijvoorbeeld aan deze FC.

)

Klok met maanstand :wink:
Heb de Montblanc omgehad in staal
Was 50% afgeprijs dus “slechts” Euro 1.750,-
Vond het bandje en de sluiting zo "armoedig"
Wellicht staat hij nog te koop bij S&C en geef ik ook deze naast de Ingy en Reerso nog een tweede kans
Ik vind de uitstralig prachtig en het is welliht de beste prijs/kwaliteit zoals op menig forum beschreven

Ik dacht aan om en nabij de 1000 euro. Denk ook dat dat wel haalbaar is, daar hij nu de nieuwe versie heeft voor een stuk meer geld. Maar ook ik heb de mijne gewoon nog in de collectie, wat best een prestatie is.

Wat betreft de moonphase: ik zou de Montblanc dan toch lekker laten liggen en voor de Frederique Constant gaan. Manufactuur uurwerk beats ETA any day of the week. Niet te verslaan voor de prijs.

Klopt Jeroen …

Zeg nou zelf…

Je hebt toch liever dit:

Dan dit:

2 likes

Heeft de FC een vouwsluiting?
Staat een stalen versie op marktplaats nu
Gr/Arthur

Standaard gesp. Simpel maar doeltreffend!

Als je ziet wat je hebt…zit je dan echt te wachten op een FC…?

:wink: Touche Bert

1 like

Of je doet het gelijk goed?

3 likes

Euro 6.5K en slechts 39mm :wink:

Voor die 750 of 850 euro had ik de Staudt lekker in de collectie gehouden veels te mooi en veels te zeldzaam om te verkopen, beginnend merk of niet.

Is gewoon een erg mooie klok! :+1:

Groeten,

Noel.