3 piece collectie < 5000 euro

Omega Seamaster 300M chronograaf

Tag Heuer Carrera Calibre 16 Day-Date

Tag Heuer Aquaracer

2 likes

Ja het zal misschien nipt worden :slight_smile:

Goed, dan is het budget maar 5250 hé :wink: :wink:

En als dat echt niet kan, dan een fully serviced en nette Tissot PR516GL in de plaats! Dat is sowieso een haalbare kaart voor 500 euro.

2 likes

Ja lijkt idd op een horloge met een diameter van 36mm. Midsize speedy pro​:rofl::rofl::rofl:.

Ja gadvergeme zit je me hier lekker te maken met een dooie mus :wink: en stiekem een beetje vals te spelen.
Maar zonder gekheid, kun je me helpen met referentie / leeftijd van deze SeaMaster want …
I NEED ONE :wink:
En als hij dan wat duurder is dan die 600euronen … sois

Het spijt me! (Niet heel erg, maar een klein beetje). Ik heb de foto uit een andere HF topic gestolen, namelijk deze: Eerste vintage omega seamaster horloge
Waar je om vroeg: referentienummer is 166.XXX, dit exemplaar is een 166.037, maar er zijn ook andere gemaakt die erop lijken, met een soortgelijk referentienummer.
Na wat kort speurwerk: 600 euro lukt inderdaad niet, rond de €1000 op chrono24 staan ze wel. Had mijn prijs te laag ingeschat, zo blijkt.

1 like

Ah, de met de Breitling zeker! lekker ongedragen tweedehands kopen, dan spaar je de helft uit en maak je geen verlies wil je er nog eens vanaf willen :upside_down_face:

Bedankt, leuk verhaal over de aanschaf. Ik ga me er eens in verdiepen. Mijn oorspronkelijke plan was de aanschaf van een pie pan met stalen kast en liefst dog legs maar die zijn erg schaars. Dan is dit weer heel wat anders…

1 like

Ik zou dit doen:

Vintage en dress, 1500 euro:

Duik en sportief 2300 euro:

Chrono 1200 euro:

Kan precies voor 5000 euro! Ik ben alleen bang dat @hanst het misschien iets teveel Omega vindt…:wink:

11 likes

Doet mij erg denken aan Instagram / YT videos van Horology House

2 likes

Nooit te veel Omega😀!

3 likes

Doe mij die pie pan maar voor 1500😉

1 like

Was oprecht maar net iets duurder hier via het forum! Vond dat ik wel mocht afronden in mijn voordeel…:wink:

1 like

een beetje is meer dan voldoende hoor :wink:
Dank voor het speurwerk, ik ben al echt tijd op zoek naar een mooie (wellicht gouden) Omega.
Blijf wel twijfelen vanwege het formaat (staat nu weer een leuke deville in het blauw maarja … 32mm is wel erg petit).

Maar deze Omega’s blijven maar in mijn hoofd spelen.

2 likes



3 likes


Tudor Black Bay 36 (heb ik). Perfecte alleskunner en vrijwel elke dag om mijn pols. Nieuwprijs in Nederland is volgens mij 2900 euro. Ik had ‘m voor 2300, tweedehands in erg goede staat voor 2000 te koop.


Seiko SPB147 (heb ik (nog) niet). Omdat ik graag een coole duiker op rubber wil. En toch een zwak heb voor coole Seiko duikers uit deze lijn. Kost nieuw ca 1000 euro, tweedehands nog niet verkrijgbaar want nog niet uit.

Als derde een mooie dresser. Daarover heb ik geen hele sterke voorkeur. Ik zal ‘m relatief weinig dragen merk ik nu al. Maar voor 2000 piek is er zat te vinden.

5 likes

Wat ziet jouw Cosmonaut er goed uit :man_astronaut:t3:

1 like

Die blackbay met zwarte insert erg nice :sunglasses:

1 like

Geen dank hoor. Ik snap het, ik vind ze ook prachtig. Heb alleen te weinig kennis van vintage seamaster om er eentje van Ebay te plukken, heb namelijk geen zin in een redial… 32 mm is inderdaad aan de kleine kant, maar aan de andere kant, vintage mag ook wel klein.

1 like

Mijn huidige trio voldoet aan de criteria imo.

Aquaracer calibre 5 WAY2113
Tissot pr 516 GL heritage
Tudor black bay 41mm

13 likes

Mijn 3 piece collection zou als volgt zijn:

  1. Omega Seamaster €4000 (nieuwprijs na onderhandelen)
  2. Meistersinger No1 tweedehands (€750-€900)
  3. Casio G-Shock DW5600 RASTA (€90)

Ik zit niet bewust net tegen de €5000 aan, maar kom er wel mooi mee weg.

@Alfazulu

7 likes