Gloednieuw en nog genoeg geld over om een avondje de bloemetjes buiten te zetten.
M’n Maurice LaCroix Aikon op staal en leer:
M’n Tissot PR516 mechanical chronograph:
En m’n Longines Hydroconquest 41mm:
Ineens popt dit 3 jaar oude topic omhoog!
Ik heb op dit moment een 3-piece collectie.
Zo ziet het er uit, op volgorde van de eerste naar de laatste.
De laatste blijft het mooiste
Inderdaad, leuk dat deze ineens omhoog komt maar ook zeker interessant @Kleine_gup_in_grote_oceaan
Op dit moment bezit ik z’n 8 horloges maar soms denk ik zal ik wat gaan inkrimpen en van de gemaakte centjes dan een 3 piece collatie houden.
Moet zeggen dat ik @pasd wel mooi vind wisselen, als ik het goed heb nu een 2 stuks collectie waarvan die er 1 continu flipt.
Misschien heb ik het mis pasd, zoja excuus.
Maarja dan de vraag wat gaat er weg welke blijft… Het lastigste stuk
Super mooi en gevarieerd! Ik vind dit een van de leukste speedmasters.
Welke ref is dat trouwens?
Hmm, erg knap als je dit binnen de 5000 weet aan te schaffen. Sterker nog, alleen de GS en de SJE093 samen is knap voor 5000 denk ik.
Wel mooie keuzes!
Grand seiko SBGP005
3.5k
Seiko presage sharp edged SPB167J1
€990
Seiko Cocktail Time SRPG23J1 Cocktail Time ‘Martini’
€440

=€4930 dus nog 70 euro om iets met men vrouw en zoontje te eten tijdens de midag als we ze gaan halen

Excuus die is inderdaad duurder!
De gewone spb143 op rubber is al meer dan prima.
Ja, ga je niet redden. Die SJE093 gaat meer richting 3500. Die GS zal ook wel zo’n 1500 kosten.
Dan zit je erg ruim binnen budget. SJE093 is wel een klasbak hoor.
3594.50.00, maar op leer.
Best betaalbaar ook, maar wel +20j oud.
Gebouwd tussen 1997 en 2003.
Ze worden op dit moment niet goedkoper die GS SBGX’jes nieuw.
Ik betaalde 1920 met de 20 procent korting. Via Japan moet 1700-1800 ook lukken las ik ergens. Nieuw 1500 is een hele mooie prijs.
Oud topic, maar wel leuk en interessant. Begin je opnieuw of kies je ook horloges uit je huidige collectie. That’s the question, voor mij. Ben content met de keuzes die ik destijds heb gemaakt en tevreden met de huidige stand van zaken, maar enkele latere gereleasde exemplaren blijven lonken, zoals de Tudor BB Pro:
In een budget van €5000 past overigens ook maar een Tudor, helaas. Direct grootste deel van het budget, maar een Tudor op staal hoort nu eenmaal in mijn collectie, dus ook bij een three piece.
Een titanium kast draagt super en wat mij betreft is deze Expedition North qua prijs/kwaliteit een topper van Timex.
Van het budget dat overblijft kies ik voor mijn Hamilton Jazzmaster. Ik draag dress-achtige horloges graag naar kantoor.
Mijn onlangs aangekochte Radcliffe Le Dome
En dan een beater, iets in de geest van een Timex Expedition
Of een G-Shock of zo.
O.k., moet zeggen, het wisselt van dag tot dag. Maar als ik vandaag opnieuw zou beginnen, met 5K voor een 3-piece, dan zou het iets worden als dit.
Nou ja, twee van de drie heb ik al. Dus goed op weg!
Lastig, ik zou op dit moment gaan voor onderstaande, wat kleurrijker t.o.v. mijn huidige witte/zilveren dials.
Christopher Ward The Twelve (Ti) 36MM Nardus Green € 2.075,00
Farer Lander IV 36MM € 1.475,00
Nomos Club Campus Blue Purple € 1.300,00
Totaal € 4.850,00
Kleurrijk en goed gekozen. Smaakvol trio