34mm of kleiner

Omega Seamaster quartz uit 1979 (34mm)

13 likes

Haha wat een toeval, ook zo kort na elkaar in dit topic.
Heerlijk horloge :slight_smile:

1 like

Bij mij inmiddels ook, wat een stijlvol rustig ontwerp.

1 like

Heel mooie Rolex, dat zeg ik niet zo snel…

2 likes

dit is een hele mooie combinatie.

1 like

staat je prima.

1 like

Followup van gisteren, de Seamaster 600 is niet m’n enige 34.

14 likes

Ik las vandaag een interessant stukje waarin iemand vertelde hoe je de ‘ideale’ maat kan berekenen door de breedte (dus niet de omtrek) van de pols te delen door het gulden snede getal.

In mijn geval is dat 55mm/1.618 = 33,99mm

Natuurlijk is de ‘ideale’ maat uiteindelijk subjectief, maar bij mij vond ik op het oog 34mm ook de mooiste verhouding.

6 likes

Wel van de gulden snede gehoord, niet van deze berekening. In mijn geval 67mm/1.618=41.4mm en ik moet zeggen dat ca. 40mm mij ook het best staat. Mijn mooie 33,5mm Tissot oogt te klein maar ik vind 'm mooi en het is een erfstuk.

1 like

De gulden snede (1/2+1/2*wortel(5)) is inderdaad een verhouding die fijn oogt, omdat die in de natuur heel veel voorkomt. Verhouding onderarm tov arm, scheenbeen tov been, allemaal gulden snede.

2 likes

Ik vind ‘m echt niet te klein ogen op de foto, maar wrist shots geven een vertekend beeld. Heel mooi horloge :ok_hand:

Bloemen, slakkenhuizen, schelpen, kathedralen etc, de ultieme verhouding.

2 likes

Hij is (na restauratie) ook heel mooi geworden. Naar werk fiets ik altijd met een ongeveerde voorvork en daarom draag ik 'm dan liever niet. Meestal is het dan een stevige 40mm Vostok om de pols en als je 'm daarnaast vergelijkt is ie vrij klein, ook al vanwege de dunne rand en lugs.

1 like

Foto van bovenaf, nu zie je dat 33mm echt wel klein is voor mijn pols en dat die 41mm van bovenstaande berekening wel aardig klopt.

2 likes

Ik ben het met je eens👍

1 like

Uit het archief. Deze 33mm 9kt gouden Longines

afbeelding

6 likes

Ik ben gelukkig eigenaar van 2 (+1 incoming Chopard) in 34 of kleiner

Deze Breitling 2100 was de kleinste mechanische chronograaf ter wereld toen hij uitkwam (32mm)

En dan deze natuurlijk (27mm geloof ik)

5 likes

Zei iemand hier “klein”!? :pinching_hand: :laughing:

Met een bandaanzet van 5 hele milimeters! :grin:

13 likes

1 like

32mm Fortis Flieger

6 likes