38mm diver voor op vakantie?

Daar heb ik geen last van, maar als motorrijder zijn geoxideerde schroeven gewoon een no no voor me. Het is een tic. Versta me niet verleerd, de cotton candy is tof.

Maar hoe is die limonade?

1 like

Volgens mij kan je heel veel kanten op. Maar ik moest gelijk aan Peren denken. Lekker dwars en vrij, precies wat op vakantie kan, maar in een kleurstelling die eenvoudig en klassiek mixt en ook daarna nog leuk. Hier op NATO, maar er is ook een stalen band. Lug to lug is lekker compact, dus zal makkelijk dragen. Je houdt bovendien nog een mooi pakje cash over om op vakantie uit te geven. Ook niet onbelangrijk.
images (15)
Overigens vind ik de Aquastar die hierboven werd aangeraden ook een hele leuke.

Nog een andere die me te binnen schiet: Ardío. Daar is ook een metalen band voor in de works en ik denk dat op de juiste NATO (vooral eentje met een beetje textuur) het ook erg leuk staat. Hier op rubber:

7 likes

Een kleine correctie, de Peren is 39mm, maar ik vond dat vergeeflijk dankzij de compacte poot tot poot. Van de Ardío dacht ik oprecht dat die 38mm was. Dat het zeker beter geweest, maar ik zocht m net op en het is 40mm met redelijk lange 48mm poot tot poot. Waarschijnlijk niet wat je zoekt dus.

Het is de SD28S je hebt ook een chrono, voor een kleine 1K heb je een mooie.

COSC, saffier, 200 meter WD, ETA2892 (wordt in heel veel uurwerken gebruikt, ook veel duurdere merken). Afgeleid van Gerald Genta (heeft eerdere modellen gemaakt/ ontworpen) ook een integreted bracelet kan er op. Heb je extra budget, ook in GMT, Yachttimer, roze goud en geelgoud, enz enz.

Ik vind persoonlijk weinig geld voor wat je krijgt… maar goed ik ben bevooroordeeld.

1 like

38 mm???

Ehh…

Ik zou zelf voor een Dan Henry 1975 Skin diver gaan, in zowel 37 als 39mm verkrijgbaar met of zonder datum, in allerlei kekke kleurtjes, zowel MecaQuartz als Automaat. Is ook ruim binnen budget (290 dollar voor de mq, 450 voor de miyota) en je kan er voor een schappelijk bedrag een stalen band bij bestellen. 150m water resistant en een schroefkroon. Ik haal bijna mezelf over om er een te bestellen.

Plaatje van het internet

Verder zie ik veel moois voorbij komen, waaronder veel 2e hands luxer spul zoals midsize Seamasters. Pracht horloges, heb er zelf een. Maar hij is ondertussen de naam Seamaster onwaardig en behoeft een full service bij Omega voor nieuwe pakkingen in de kast. Dan ben je tegenwoordig een slordige 500 verder. Vergeet dat niet mee te nemen in je prijs berekenen…

2 likes

Te gek … lekker fris zomers horloge. Overdag op het strand draag ik de Oris en op het terras of tijdens het diner heb ik de StudioUnderdog om de pols.

Voor het design hebben ze de specs van Britse MoD voor de Dirty Dozens als uitgangspunt genomen. Oftewel, hoe zou de fieldwatch eruit zien als StudioUnderdog de opdracht van de MoD krijgt.

De Pink Lemonade staat dus wel leuk in de watch box naast mijn originele Vertex Dirty Dozen.

11 likes

Poh, die Dan Henry was alweer even van mijn netvlies af maar die zou in het wit toch een mooie zomerknaller zijn! Goed verhaal erbij, nu twijfel ik ook weer… :slight_smile:

1 like

39mm L2L 45,5 mm
300meter waterdicht.

1 like

Mag ook. Suggesties genoeg, thanks all. Misschien ben ik gewoon te kieskeurig…

Die Peren is zeker een mooie keuze!

er staat ook nog een mooie Christopher Ward C63 GMT in het blauw (wel 39 mm)