O.k., met een klein beetje oprekken van budget, kom ik op dit heerlijke drietal uit.
Op is je budget.
Ok, vintage mag dus!
Dan lukt mij dit wel.
Als every day;
Ik heb zelf de 4520. Maar de 4522 van @Spooler met datum is geschikter voor dagelijks.
Laten we zeggen dat incl onderhoud en opmaak, het tegenwoordig zo’n 1.5k is.
Dan de sport;
Ook makkelijk 1k voor een strak exemplaar NOS. Totaal dus 2.5k
En dan de te dure beater. Maar dat moet die aankunnen;
3.5k. totaal dus op 5.5k ish. Give or take een paar honderd meer, waardoor nog geld over voor een op maat gemaakte kwaliteit croco voor mijn mini pols op de 4522. Misschien ook nog wel een uncle Seiko band voor de 6139, om de orginele te sparen.
Zonder grappen zou ik hier best tevreden mee kunnen zijn.
Ook net binnen budget mits klein beetje oprekken
Oei. Budget gemist.
Maar ik heb deze al, dus zijn ze in feite gratis…
Momenteel mijn 3 piece die voldoet wel.
Seiko als daily die wissel ik af met de GG en de Axios als beater
Kijk, dan heb je nog 6k over voor iets geinigs erbij
Check even hierboven… al heel lang geleden geplaatst zeg maar post 5 ofzo
Ik besef net hoe snel deze liefhebberij de klauwen uit loopt. Als je mij in 2019 had gezegd dat ik best tevreden zou zijn met een budget van 6k, had ik je voor gek verklaard.
Tegenwoordig zou ik moeite hebben om die tevredenheid te bewaken en niet weer een enorme drang naar beter en meer te krijgen.
Hopelijk kom ik ooit op;
Dat zou betekenen dat mijn vermogen aardig gegroeid is
Wat een leuk topic! Voor mijn gevoel overlappen de categorieën ‘every day’ en ‘sports’ behoorlijk. Daarom heb ik gekozen voor deze drie categorieën zodat er meer variatie is en een horloge voor elke gelegenheid:
- Dive
- Dress
- Chrono
Longines, Oris en Sinn zijn wat mij betreft de beste merken in deze prijsklasse. De Oris is veelzijdig en geschikt voor alle gelegenheden. Met zijn keramische bezel kan hij prima tegen een stootje en op een rubberen band is hij perfect voor op vakantie. De Sinn is een stoer strapmonster die met allerlei banden variatie kan bieden in een kleine collectie en de Longines is een prachtige dresswatch die je ook casual kan dragen. De longines is iets dikker dan ik zou willen, maar ik denk dat de dikte minder opvalt wanneer je er een stevigere band in plaats van de dunne standaardoptie van Longines op zet.
Honorable mentions: Oris Aquis, Longines Spirit, CW Twelve, Grand Seiko SBGX295 of andere kleurstellingen en de Hamilton Intra-Matic Auto Chrono.