502 forum

Ah, heel mooi. Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik heb gisteren de hele dag niet kunnen inloggen.
De foutmelding was: “Onbekende fout” :thinking:

Ach kan gebeuren het forum werkte afgelopen tijd perfect.

1 like

Daar gaat je reeks van aaneengesloten dagen inloggen op HF.

1 like

Mee eens, foutjes zijn onvermijdelijk.
Paar dagen zonder forum is geen gemis.

Dit was inderdaad de eerste dag dat ik niet online was op het forum… sinds 12 december 2020

Dat werkt niet meer. Aangezien we nogal veel onzin tickets op onnodige en soms zelfs kinderachtige tags kregen hebben we medio januari onze e-mail notificaties op dit forum uitgeschakeld.

6 likes

Ah. Jammer. Was best handig. :wink:

Auw dat is echt niet leuk…

Ik heb nog geen dag gemist gelukkig…
image
image

Zelfs een dag erbij gekregen :grin:

Enfin, het HF draait weer als een zonnetje! Ik mis alleen het nieuwsbericht op de NOS app nog, dit was veel ernstiger dan een Facebook of Whatsapp storing.

5 likes

Nu begrijp ik je profieltekst meteen wat beter,
“Horlogeliefhebber, geen kenner” :wink:

2 likes

Zo is het maar net. :+1:

1 like

Ik snap nu wel waarom de melding van “Gelukkig Nieuwjaar” weg is. Gister diep ongelukkig geweest…

Voor de geïnteresseerden: het lek is boven (en gedicht). Onze loadbalancer was zo geconfigureerd dat als deze een kapotte cluster node tegenkomt, hij gewoon een volgende probeert. Dus als er 1 cluster node is uitgevallen dan blijven de andere twee werken en het enige gevolg is dat een derde van de requests een paar milliseconden langer duurt.

Echter, dit deed hij alleen bij GET requests. Daarom merkte onze monitoring niets en gingen vooral dingen die niet met GET maar met POST werken (inloggen, posten, uploaden) met een kans van 1/3 fout.

26 likes

ahhh, helemaal duidelijk nu. Onze toekomst zit gebeiteld.

1 like

Het klinkt ingewikkeld, maar… ik snap 'm. Vandaar dat achter elkaar blijven proberen het soms wèl en soms niet deed.
Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd.

3 likes

En nu zijn in Firefox de foto’s niet meer zichtbaar.
Ik zie alleen nog een grijze rechthoek.
zo

Edit:
Ik heb even gekeken en het gaat om foto’s die na ca. 7 januari 2024 geplaatst zijn.
Oudere foto’s zijn zichtbaar.
Mocht @Communiteq per toeval kijken, ik ben benieuwd wat de reden/verklaring zou kunnen zijn.

Editagain:
En nu verholpen. Dank daarvoor.
En als iemand er een verklaring voor heeft ben ik benieuwd.

1 like

De foto’s van na 7 januari worden op een andere manier opgeslagen. Ik vermoed dat je (computer of telefoon) een probleem had de betreffende server te benaderen. Er is ons geen storing bekend (en tot nu toe ben je de enige die er last van had).

Het laden van foto’s gaat weer erg traag de laatste weken.

Ja, dat had ik ook, en ook met Frirefox. In bijv. Brave werkte het wel goed.
En na een tijdje was het in Firefox ook weer goed.

1 like

Nou, op iPhone precies hetzelfde probleem trouwens.