6 "gouden" regels bij het dragen van een horloge (akkoord of niet)

Ik merk het al: Je hebt nog nooit een Sinn UX gehad.

3 likes

Dus volgens jou zou een horloge voor de knobbel gedragen moeten worden? Dat is wel erg persoonlijk. In mijn geval zou dat meer de rug van mijn hand worden dan, erg lelijk en oncomfortabel.

3 likes

Is het nou een polshorloge of een onderarm-horloge? :slight_smile: Kate Moss said it best when she said:

image

Gewoon als een gangster dragen, G. Jwz.

1 like

Maar via onlyfans ziet ze mij toch niet… :sunglasses:

2 likes

Defineer dat eens?

Best lastig.

Snap dat een 52 mm diesel niemand staat. Maar even serieus.

Is toch enigszins afhankelijk van de man persoon die het betreffende horloge draagt. IMhumbleO.

1 like

.

3 likes

Om exact die reden ga ik er niet naar kijken, anders komen er bij mij ook dit soort #influencer filmpjes ‘in de tijdlijn’. Nee dank je, maar toch fijn dat je dit geplaatst hebt hoor … :beers:

Kijkend naar alle lijstjes hierboven zou ik er trouwens heel weinig weinig afvinken. Eigenlijk alleen de eerste klinkt me plausibel in de oren. Hoewel je dat ook gewoon lekker zelf moet weten. :wink:

1 like

Niet alleen dat. Zelfs van het type horloge. Een 42mm “dresswatch” zet ik mordicus tussen aanhalingstekens, ook al zit hij om een 21cm pols, dan nog hoort hij 38 te zijn, en om een 22cm pols mag hij eens 40mm zijn.

Maar een 40-42mm duikhorloge is prima voor om de 18,5-20cm pols, en met een 20-22 cm pols kom je zelfs met een 44mm klatser weg.

Dus ja, da’s allemaal variabel, en afhankelijk van polsmaat, gelegenheid en horloge-type. Maar de vuistregel dat te groot ordinair is, die staat als een huis. Niet een huis in Aleppo, het moet gezegd.

2 likes

Niet die discussie weer…:rofl:

2 likes

Ja. Te groot is niet mooi.
Maar daar kun je geen maat aanhangen.

Leuk dat een dresswatch maximaal 38 mm dient te zijn, en daar ben ik het mee eens, maar
dat zegt niks over te groot.

Het blijft allemaal smaak en afhankelijk van de pols en het horloge. :v:

1 like

Natuurlijk wel. Je maakt een beslissingsmatrix van gangbare polsmaten op één as, dan de horlogetypen op de andere as, en dan vul je per cel de maximaal geaccepteerde grootte in.

Ik denk zo’n 12 rijen op de y as (polsomtrek per halve cm van 15 - 22) en op de x as zo’n zes opties voor type. Dan heb je 72 ingevulde velden met totale duidelijkheid.

De goede smaak is ook al lang gedefinieerd. Dat is alles wat binnen die matrix valt. Alles er buiten is voor plebejers en Bernhard jr

2 likes

Ik kijk er naar uit! Zou een hoop nieuwe topics in het blauwe deel moeten opleveren… :slight_smile:

1 like