Vandaag dit recent gekregen erfstuk om de pols. Wat een mooi en heerlijk dragend horloge! De originele BOR is helaas te ver versleten, daarom een Hirsch
Veel mooier worden die 60s dressers niet. Simpel, elegant, niet te groot, een een fantastisch uurwerk bovendien. Helemaal wauw!
Mooi hoor! Alleen lijkt het net alsof de lugs aan de bovenkant zijn geborsteld? Dat heurt niet zo, moet gepolijst zijn. De zijkant van de kast heeft wel een verticale brush.
Oudere feauteaux van een nog ouder horloge. Dus excuus als jullie die al gezien hebben. In ieder geval 60’s. Recent terug van een reparatie plus een leuke band. Met dank voor de excellente service van Vintage Masters
Feauteau. Zonder “x” want het is er maar een.
De wijlen eerste eigenaar kocht het horloge in 1969 van zijn eerst verdiende geld op de grote vaart als machinist. Hij droeg het altijd en overal en na vele jaren was het behoorlijk gekrast. In 2008 heeft hij een 2e Omega gekocht welke wat robuuster was en een bekende horlogemaker heeft het horloge helemaal gerestaureerd. Er is onder andere een nieuw origineel Omega glas in gezet en het zou me niet verbazen als er e.e.a. aan krassen weggewerkt is. Daarna droeg hij het alleen tijdens bijzondere gelegenheden. Aldus zijn zoon die het horloge aan mij geschonken heeft.
Is dit jaren 60 of een vroege 70er?
Leuk! Dat stukje historie voegt een extra dimensie toe aan het horloge. Die bekende horlogemaker had niet de juiste kennis wat betreft de correcte afwerking van de kast, verder top horloge
Vroeg 70 heb ik me laten vertellen