70’s Omega’s Only

Deze kocht ik in 1982 als NOS. Dus verwacht dat hij uit de 70 er jaren komt. :wink:

Van deze ben ik niet zeker best wel lang geproduceerd meen ik.

9 likes

Deze werden geïntroduceerd met de olympische spelen van Mexico? 1968. Maar nog in de seventies geproduceerd. Chuck Maddox Website.

Drivers edition

En de trouwe zoemer. Met die fantastisch makkelijke datum instelling.

17 likes

Mooi horloge Jerry! Ik heb hem met stalen kast.

1 like

Gaaf, een collega heeft zo’n zelfde Chronostop. Cool ding👍🏻

1 like

Heel gaaf topic :ok_hand::grinning: …Misschien het topic veranderen naar Omega Vintage Only? Er zijn volgens mij ook hele mooie Omega’s in de sixties :yum:

2 likes

Ha ha ben ook groot liefhebber van deze categorie Omega’s. Maar de 70 er jaren was wel weer kenmerkend voor de meer bijzondere kastvorm experimenten. Een groep op zich dus.

3 likes

Volgens mij mis ik de fameuze Omega Soccer Timers nog uit begin 70’s. Wie oh wie?

Die van mij is van ‘69, dus die mag niet meedoen. Die van @Magni80 volgens mij ook.

2 likes

Over het algemeen is bij de Omega liefhebbers juist de 60s populairder dan de 70s. De 70s is ook de periode van de kostenbesparingen bij de mechanische horloges.

2 likes

Grappig is wel dat veel modellen die we als typisch 70’s zien, eind jaren 60 al uitkwamen

Denk aan de Omega Dynamic en de Omega Chronostop (en de andere modellen met diezelfde kast)

5 likes

Begin jaren 70, met ‘sparkle dial’ , rode secondenwijzer en geserviced door Nico Rijsman:

19 likes

Prachtig :ok_hand::yum:

Als het model doorliep in de 70’s verdient je horloge dispensatie :slight_smile:

1 like

Yay!

21 likes

Ik hou van allemaal! De 60 gers voor de kwaliteit en de 70gers voor de originaliteit. Heb wat minder met de huidige Omega’s. :wink:

3 likes

Zoals deze uit 69 :grin:

17 likes

25 likes

Ik kreeg die hier enkele jaren geleden niet verkocht. Draagt klein, maar voelt echt aan als kwaliteit, was ook een hoogstaand horloge in die tijd, met safierglas en massieve stalen band.

12 likes

Mijn laatste Omega uit deze periode
De rest (helaas) verkocht/ingeruild
Ook mijn mooiste … en zoals je ziet twee wijzerplaten

18 likes

:raised_hand_with_fingers_splayed:
Heb hem niet op staal, maar op een mooie leren @Ko-Banden band :sunglasses:


De blauwe glans van de wijzerplaat is vrij lastig op de foto te krijgen, maar beloofd: hij is in het echt nog mooier :wink:

Ik draag hem eigenlijk veel te weinig denk ik nu direct weer, ben er gewoon te voorzichtig mee :no_mouth:

21 likes