Betere? Nee! Goedkopere? Ja!
Die CF banden zijn zo verschrikkelijk mooi. Het Croco-leer heeft een soort van soft-touch die ik nog niet eerder ben tegengekomen.
Wat helemaal next level is, is ook om de band te laten voeren met croco, dat draagt zo chill!
Prachtige AL&s , gefeliciteerd ! Ik ben heel tevreden over de Santoni band, die is ook na een paar jaar nog prachtig, een croco band. Zelfde prijs als een paar van hun schoenen…
ABP is ook nog een optie. Maar eerlijk zeggen: op mijn vintage UG zit ook een Fournet band. Dat is wel echt next level. Anders zou je ook kunnen kijken naar Jean Rousseau. Maar of dat echt beter is.
Precies dit dus! Ik vind de “ronding” aan het einde van de ALS banden ook echt top. @HanDavinci ik zou ook voor een originele ALS band gaan. Eigenlijk moet je niet gaan klooien met aftermarket banden op zo’n horloge. (Zegt de man die een Molequin bandje om een VC heeft hangen)
Camille Fournet is toch ook de bandenmaker voor Patek Philippe? Ik vind die kwaliteit echt meer dan beroerd. Als je er naar kijkt, breekt hij al in twee. De rationale is dan zogenaamd: ‘Ja, hij is prachtig dun…’ Ja ja, mijn neus, je kan die banden letterlijk na een paar maanden al vervangen, en dan te bedenken dat een PP factory strap ongeveer 500-750 euro kost, belachelijk.
Mijn ALS band heb ik ruim een jaar en toch regelmatig gedragen, ook in een klimaat waar het regelmatig 35 graden of meer was. Vrijwel geen enkele tekenen van slijtage hier. Als ik me niet vergis is de standaard prijs voor een ALS strap 230 euro, lijkt mij meer dan redelijk.