Absoluut, maar in het geval van Lange-uurwerken weet ik niet of die vlieger ook opgaat.
Dat hele verhaal van de speciale 321-horlogemakers is ook marketing. Zo bijzonder is het niet
Eens, was alleen om het prijskaartje te vergoelijken.
Het is mischien vloeken in de kerk maar zou een deskundige universele horlogemaker deze “service” ook kunnen verrichten?
![]()
Nee enkel Lange zelf. Moet zeggen dat ik dat ook fijn vind. Maar dit zijn doorlooptijden die je niet mag verwachten. Ook al zouden ze elk tandwieltje opnieuw willen poetsen, ben je er geen 4 maanden mee bezig. Sterker nog, dan zou je ook niet uitkomen met 2,5k aan vergoeding. Ergens in het proces is dus iets niet efficiënt.
Voor zover ik weet is dat bij de meeste horlogehuizen zo. Ik hoorde zelfs doorlooptijden bij Parmigiani van een jaar en meer. Bij de meer budgethorloges durven ze wel eens het uurwerk te vervangen ipv te servicen en gaat het een stuk sneller, maar bij een Lange wil je dat nu ook niet zou ik zeggen.
Bij een onafhankelijke horlogemaker zal de doorlooptijd altijd wel korter zijn, maar die geraken niet aan de juiste onderdelen voor een Lange. Helaas zit je er dus aan vast.
Hangt er ook vanaf hoe dat gebeurt.
Ik kan me er zomaar iets bij voorstellen…
Registratie ontvangst, eigenaar, etc…
Inplannen resources, horlogemaker zit even twee weken op de montage van nieuwe horloges.
Demontage door horlogemaker
Inspectie en opmeting van slijtage
Opmaak intern verslag met plan van aanpak
Wekelijks: Check voorradigheid onderdelen van wat die week aan herstellingen binnengekomen is, intern order van extras
Order nieuwe band in Italië
Inpakken kast en gesp
Opsturen kast en gesp naar kastenfabrikant voor refinishing
Registratie ontvangst kast
3D scan kast
Opmaak intern verslag met plan van aanpak
Opmaak 3D model
Conversie naar CNC code
Lasercladding waar nodig
Machining
Brushing
Polishing
Finale controle kast en opmeetverslag
Inpakken kast en verzenden
In tussentijd zijn alle onderdelen voor het gangwerk aangekomen en vakkundig verzameld
Inplannen resources voor montage
Premontage, fit-test
Demontage , finale inspectie, bijstellen
Horlogemaker een week in bijscholing
Tweede montage, smeren (lange monteert 2x)
Kalibratietest gangwerk
Opmaak kalibratieverslag, interne stockage gangwerk.
Registratie ontvangst kast
Magazijnier twee weken met verlof.
Picking gangwerk
Montage gangwerk in kast
Interne test in 6 posities
Opsturen afgewerkt geheel
Externe certificering accuraatheid en waterdichtheid
Registratie ontvangst horloge
Bellen naar Italië, waar blijft die band?
Italiaan wordt wakker, vloekt, zoekt krokodil om te slachten…
Vindt geen krokodil, belt naar Egyptische krokodillenboerderij.
…
Opstellen eindverslag
Inpakken
Fles champagne kiezen om mee naar de klant te sturen
Verzenden
Marketing, werkplaats, planning, verzending, verkoop, magazijn hebben 6x moeten communceren, dus daar moet een overwerkte projectmanager tussen.
Hoe ze het überhaupt gedaan krijgen voor €2500 is me een raadsel. Het zal iig niet in NL zijn.
U maakt er werk van !
![]()
Typen post op Hf: 1,5 uur
Zeker met mijn dikke vingers op dat telefoontoetsenbord.
Ideaal om een kwalitatief toiletbezoek te vullen.
Dat klopt tot op zekere hoogte, totdat klanten gaan inzien dat de service slecht(er) is dan bij de concurrent, dan gaan klanten overstappen.
Maar misschien werkt dat in hobbyland anders.
2,5 K is best stevig
Ik denk dat klanten hun aankoop van 30k+ niet laten afhangen van een maandje of twee extra servicekosten. Zeker nieuwe aankopen (waar het merk aan verdient) niet, want die service komt pas over 5-10 jaar
Nee daar is een Lange inderdaad te mooi voor ![]()
Toch zouden ze hier iets kunnen verbeteren, zeker gezien je goede aandacht verwacht vanuit het merk Lange voor hun klanten.
De kosten niet, maar een half jaar je horloge kwijt zijn voor een simpel onderhoudje is nou niet bepaald iets wat je verwacht van een aanschaf in die prijsklasse.
Misschien denk ik te simpel, maar waarschijnlijk ligt het horloge eerst x maanden op de plank (aanname), dus is het dan niet verstandiger om klanten het horloge te laten aanmelden voor service en als er dan tijd is bv een week van te voren contact opnemen dat het opgestuurd kan worden?
Aan de andere kant, diezelfde klanten hebben waarschijnlijk meerdere horloges en maakt het ze allemaal niks uit. Hebben wel wat beters te doen dan zich druk maken om een stukje metaal dat compleet overbodig is (cru gezegd).
Ik ga hier vooral vanuit. Zijn genoeg mensen hier op het forum die prachtige horloges hebben die soms ook een halfjaar niet uit de kluis komen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit voor andere mensen een rare gewaarwording is, maar zo werkt het als je 10-30 horloges of meer hebt.
Ja mooi opgesomd. En dan vergeet je de vakantie van enkele mederwerkers nog ![]()
Bestandje openen. 2 muisklikken
Druk hier op enter
Content management systeem abbo wordt automatisch van de bankrekening geschreven
2x met de ogen knipperen en wederom op enter drukken
Dit is niet te doen zonder universitair afgeronde opleiding
Wow
Amai
Maken die mensen überhaupt winst ?!
Die zullen vast op de kleintjes moeten letten
Ajj
Sterk.
Precies. Ik maak ook altijd mooie, uitgebreide servicerapporten. Dan denkt de klant dat je veel doet ![]()
Als je het dan terugrekent naar uurtarief, dan slaat het nergens op. Maar ja, als ze een analyser kopen van 1 tot 3 ton, kan je makkelijk een duur onderhoud verkopen.
Helaas zie ik er weinig van terug en had in beter verkoper kunnen worden ![]()
Ik betwijfel dat. De meeste mensen die ik ken met meerdere horloges, zouden dat vervelend vinden, denk ik. Ikzelf ook.
