A. Lange & Söhne önly

Prachtig!
Die brushed mid-case is altijd zo mooi!

3 likes

Volgens mij zijn deze prijzen allemaal outdated?

Ik heb zojuist vernomen dat dit de huidige prijzen zijn sinds de laatste prijsverhoging. Mogelijk is er echter nog een enkel model waarvan de prijs niet is bijgewerkt? Don’t know…

Nu even iets anders: ja, ik blijf een zuinige Hollander. Hoewel het vragen om korting geen optie zal zijn bij ALS Dresden, is er wel leuke merchandise te scoren of wat elders? Naast poetsdoekje als je het horloge registreert?

1 like

Mwah. 43k voor n Moonphase Sax

Ik vind t niet outdated. Ik vind t koekwous :crazy_face:

4 likes

Binnenkort ga ik een bezoek brengen aan Dresden. Heeft iemand ervaring met Glashütte? Is het de moeite waard om in deze stad een tussenstop te maken?

De plaats zelf is niks aan, ik zou het alleen doen als je een fabrieksrondleiding kunt krijgen: GO, ALS of Nomos. Of als je naar het museum wilt. Ik geloof dat je ook de Wempe Manufaktur kunt bezoeken. Nomos heeft ook een Fabrikverkauf.

Ook zie ik nu dat Union inmiddels in een eigen pand zit.

1 like

Ik ben benieuwd wat de meningen over Union zijn. Ik begrijp dat veel mensen vinden dat ze de weg een beetje kwijt waren. Is dat beter geworden of zijn ze nog steeds zoekende? Ik heb zelf een Flieger Chrono uit de “goede oude” tijd. Een erg mooi horloge met een prachtig uurwerk.

1 like

5 likes

Moet hem al sinds september missen :cry:. Het weerzien zal vrij snel zijn gelukkig.

24 likes

Waarom zo lang?

Ik woon ruim 2 jaar in het buitenland. Ik wil om veiligheidsredenen niet alles hier hebben liggen, dus een gedeelte van de collectie ligt in een kluis in NLD.

Eind 2023 zit het avontuur erop en keer ik terug naar NLD.

2 likes

Prachtig!

Hoor graag wat je der van vond wil der ook is heen.
Ga je ook bij ALS langs?

Je reageert op daladinges, maar tagt mij met de moonphase?

diameter is 38,5mm toch? hoe breed is jouw pols als ik mag vragen?

hij is inderdaad 38.5, mijn polsmaat is ongeveer 16.5mm.

Ik heb natuurlijk niet bepaald boomstammen als onderarmen, maar dit plaatje vertekend ook. Altijd als ik een foto maak, lijkt het alsof de lugs uitsteken, maar dat is niet het geval.

De G-Shocks niet meegerekend, zijn mijn meeste horloges tussen de 36 - 41 mm. Maar in mijn optiek gaat het niet alleen om de polsomtrek en de diameter van het horloge, maar vooral om persoonlijke stijl en smaak, de vorm van de kast, de lengte van de lugs, de verhouding tussen de kast en de bezel en de dikte van het horloge.

Mijn Pierce Brosnan Seamaster op rubber gaat prima. Maar de huidige Seamaster op stalen band is een no-go voor mij.

Ik ben qua verhoudingen en looks nog geen perfecter horloge tegen gekomen dan de Lange 1.

2 likes

Ja er zijn een boel dingen van invloed

• Kast breed
  • Kast hoogte
  • Kleur
  • Lugs
  • Bezel dikte of vorm

Moet trouwens wel mijn Complimenten geven aan Lange & Söhne heb een week geleden mijn preowned horloge geregistreerd bij Lange dat ik hem gekocht heb en kreeg nu heel netjes een paketje. Met cleaning cloth met het kast nummer en het uurwerk nummer.

Weet niet of dit bij meerdere merken normaal is maar vind dit toch wel heel netjes.

12 likes

Heb je ook het certificate of origin aangevraagd?

Welke Lange heb je gekocht?

1 like

certificate of origin aangevraagd? ik heb bij de koop van het preowned horloge gewoon alle documenten gekregen.
Heb een yellow gold Langematik gekocht eerder gepost.

1 like