A. Lange & Söhne önly

Was dat ook een van de laatste ultrathin met (gold blue flux) aventurine dial?

Als ze de L1 en high end overhouden dan zouden ze dus stoppen met de Saxonia en 1815 lijn? Of blijft die laatste wel?

1 like

Maar de Saxonia en 1815 lijn bevatten toch voornamelijk high end? De Datograph in alle vormen en maten is een Saxonia en jouw 1815 chrono valt onder de 1815 lijn.

Ik geloof dus niet wat er hierboven staat dat ze met die lijnen gaan stoppen. Wat wel zou kunnen is dat ze bepaalde modellen aan de “onderkant” gaan schrappen. Maar goed, dat wil niet zeggen dat de hele modellenlijn geschrapt wordt.

2 likes

Dat gok ik dus ook had ik er misschien bij moeten zetten.

Kan me voorstellen dat de marges op op de high end modellen beter zijn dan de instappers gezien het afwerkingsniveau niet veel anders is.

3 likes

Deze is al een tijd “uit de collectie” na de modellen update in april staat de Saxonia Date niet meer in de catalogus.

Er is wel degelijk verschil hoor.

Met name bij de automaten is er een verschil.
De Saxonia’s met centrale rotor (automatic, date en Moonphase) hebben echt een ander afwerkingsniveau dan de overige horloges.

2 likes

Daar is niets over gezegd door de medewerker

Binnenkort niet meer leverbaar via de boutique lees ik. En op chrono staat er maar 1 te koop. :face_with_monocle:

14 likes

Sowieso scherp ja.

1 like

Dat is echt een koopje voor 37,5mm! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Van dit model zijn er maar 100 gemaakt en volgens mij allen uitverkocht. Denk dat niemand er eentje heeft in Nl

1 like

Heel moeilijk te koop. Volgens mijn sa op dit moment niet meer te koop. Ik heb hem helaas nog niet in het echt kunnen zien.

1 like

De witgouden versie is via Chrono24 wel te koop te vinden. Die komt met een rubber band met een bijzondere “end-link”. Op een standaard tropic band ziet die er prima uit denk ik.

1 like

Reken er maar op van wel.

Erg veel Lange modellen zijn, live, prachtig.

Ik geniet nog steeds erg van deze “sportieve dress watch”.

31 likes

Deze uitvoering is erg geslaagd. Wat een prachtig horloge.

1 like

Meer dan!

1 like

Op voorhand excuses voor de zeer matige foto’s.

Bezoekje aan de Lange boutique op Madison Avenue in NYC. Genoeg op voorraad en alles te koop (al twijfel ik over de Zeitwerk date). De annual calendar bracht mij persoonlijk het meest in beweging.

24 likes

De 1815 Annual Calendar vind ik ook erg geslaagd. Gaaf dat je met de pusher rechtsboven alle agenda-elementen in 1 keer vooruit kan krijgen. Bij een handopwinder wel echt een grote plus.

3 likes

Is geweldig mooi. Alleen jammer dat die niet met zwarte wijzerplaat te koop is.

3 likes

26 likes