A. Lange & Söhne önly

Heel erg mooi :heart_eyes:

1 like

De maanfase staat niet goed.
Maar mooi blijft ‘ie :star_struck:

21 likes

Is die wijzerplaat inderdaad ‘gebroken wit’ ipv helder wit?

Ziet er mooi uit. Ik twijfel nog tussen een blauwe of de witte variant

Die maan staat nooit fout. Wat een beauty is het toch.

1 like

Fantastisch!!

1 like

Het is gebroken wit met een hele fijne structuur (die je met het blote ook bijna niet ziet).

Op deze foto’s van @Bwatched zie je het aan het contrast met de datumschijven, die wel wit/wit zijn.
Het moonphase horloge is van @Jugis.

15 likes

@Gosz Lange noemt de kleur zelf ‘Argenté’ of in het Engels ‘solid silver’ en je moet het in het echt zien om het te kunnen beoordelen. Idem met de prachtige donkere variant van @Bauhaus

Kleine disclaimer: het is wel mijn horloge op de foto, maar niet mijn pols. Hier geen touwtjes om de pols naast een horloge (sorry @Bwatched :stuck_out_tongue_winking_eye: :kissing_heart:)

1 like

Lijkt wel een Seiko uurwerk…

1 like

Deze zijn van Horomario toch?

Hij zit uren door een loep te zoeken naar imperfecties en vindt altijd iets.
Bij alle merken komt dit voor, Patek, Grand Seiko en zelfs bij Credor vind hij imperfecties.

Dit zijn wat mij betreft de minuscule imperfecties die je krijgt bij dergelijke handgemaakte producten die alleen waarneembaar onder een loup zijn.

Ik maak mij er geen zorgen over.

3 likes

Nee, is juist normaal.

Handwerk. Prachtig. De perfectie zit juist in de imperfectie. Te steriel is saai.

Heb even een paar dagen afgekickt van HF.

Maar idd t antwoord is al gegeven. T is niet wit wit idd. Ook een wat andere kleur dan een wijlen op white. Hij is prachtig ik moet m wel een aantal weken missen nu… Vandaag weggebracht ter reparatie… Whut. Ja je leest t goed. Een 3 mnd oude lange werkt niet zoals t hoort.

1 like

Wat is er gebeurd?

Dit moeten ze vast wel beter kunnen. Anders moeten geen glazen bodems meer gaan plaatsen.

1 like

Dit palletje grijpt niet meer in t tandwiel als die net loopt/iets gangreserve heeft. T palletje komt niet meer naar beneden wat wel altijd moet gebeuren. En als de gangreserve helemaal vol zit moet je de kroon niet verder kunnen opdraaien. Dat kan bij mij wel en dan draaien de tandwielen terug wat dus ‘minder’ gangreserve teweeg brengt.

Mag dat bij een nieuw horloge van 3 maanden oud amper gedragen? Nee.

Mag dat bij een Lange? Nee absoluut niet. T gaat me niet om de prijs. Want ja t is een bak met geld maar met een gouden horloge zit je toch al snel op die prijs. T gaat me om t feit dat elke Lange twee keer in elkaar word gezet…

Wss heeft iemand bij qc op maandagochtend nog geen koffie gehad.

En nee ik ga Lange niet aan de schandpaal nagelen, bedoel iedereen maakt fouten. Maare hun gemaild met wat er aan de hand is… Krijg ik na ruim twee weken een mail dat ze er asap persoonlijk op terug komen. En aub begrip voor de situatie ivm corona… Ik snap dat Lange geen Rolex is die 50 mensen of meer ofzo in dienst hebben voor social media en mail heel erg snel lezen en nakijken.

Maar voor een merk wat in zijn algemeenheid bij de meeste horloge freaks tot toch wel de top 5 op aarde word gerekend vind ik dit wel heel erg lang.

Ik had in de tussentijd al geschakeld met de ad wat een stuk sneller ging…

9 likes

Kut man!

Je neemt het sportief op, maar blijft gewoon super naar als je grail direct kapot is.

Sterkte!

1 like

Zit er bij lange geen croc aan de binnenkant? :open_mouth:

1 like

Goed dat je de oorzaak hebt ontdekt. Ben het met je eens dat je van een merk als Lange meer kwaliteit en ieder meer of een actievere service verwacht.

1 like

Dit is inderdaad ‘bijzonder’ te noemen. Ik zou er gigantisch van balen zeg.

Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :pleading_face:

1 like

Niet kapot maar wel mank. Maandagochtend exemplaar heb ik weer. Een dag op en neer naar de Ad in t buitenland aka minimaal 4.5 uur reizen waar vaak wel een uurtje bijkomt enkele reis durf ik op een dag heen en terug niet meer aan. Wat betekend. Hotel, trein, lunch avond eten, ontbijt en lunch a een pakweg €200 per trip is dus in dit geval een pakweg €400 als ik m ook weer ga op halen ik niet kan besteden aan mijn nieuwe horloge liefde… Verzekerd op laten sturen op hun kosten weet niet of ik t aandurf…

2 likes