A. Lange & Söhne önly

Daar is 'ie eindelijk weer! :grin:

Je ging nieuwe foto’s maken binnenkort toch? Al iets op de planning?

De lange 1 groeit bij mij. Qua schoonheid.

De allereerste keer dat ik deze zag vond ik deze mooi. Later naarmate ik deze vaker zag en af en toe eens droeg, werd deze alleen maar mooier.

Sterker, ondanks dat ik er van symmetrie houd, vind ik de lange 1 mooier dan de symmetrische saxonia.

Deze 1815 ratrrapante vond ik trouwens ook heel mooi. Met name dat honeygold. Wat is dat betoverend. :heart_eyes:

.
.

31 likes

Waarom deze vraag?
Totaal irrelevant namelijk.
De èchte vraag over gebaseerd zijn op de GS wordt nu niet beantwoord.

De tekening hieronder bewijst vooral dat de hele stelling complete onzin is.

De cirkel van de kast wordt niet eens volgens GS ingedeeld en de cirkel van de klok past ook al niet.

Vreemd genoeg kan niemand een fatsoenlijke uitleg geven over de stelling dat de plaat van de Lange 1 ontworpen is op basis van de Gulden Snede.
Best jammer als deze zo stellig geponeerd wordt.

Vraag je dat nu aan mij of toch gewoon aan @OH666?

Want ik vraag het niet. Ik geef een totaal irrelevant antwoord :grin:

1 like

Dat schijnt ook niet zo te zijn. Wel het datum venster. Maar de plaat is ontworpen volgens:

The Lange 1 dial design follows the rule of thirds, a principle suggesting that when an object or image is divided into nine equal parts by two horizontal and vertical lines, key elements should align along these lines or their intersections

2 likes

Echt een prachtig horloge! Alleen dat Glashütte in Sachsen gaat me echt te ver.

Als ze bij AP “Le Brassus dans le Jura erop gaan zetten, haak ik ook af.

1 like

Nee hoor :slightly_smiling_face: mooi horloge verder maar ik vind het een beetje een raar lang woord.

Dit is wel iets heel anders dan de ‘golden ratio
Zou het dan toch alleen marketinggeneuzel zijn?

1 like

Er zit maar 1 ding op.
@mantaray duikelt z’n schuifmaat op, meet alle relevante maten (diameters van de cirkels, lengtes van de wijzers, opening van de datum etc… en dan gaan we aan het rekenen!

Zou uiteraard ook digitaal kunnen van een foto, maar ik ben te lui / don’t give a shit.

1 like

I beg to differ. Gaat het nu nog steeds hierover? Geef mij maar wat mooie foto’s in plaats van die oeverloze discussie.

Ze hebben zich erop gebaseerd en je ziet het er wel in terug. Het zal misschien niet tot op de millimeter zijn, want het is een ontwerp van een horloge en geen wiskundig vraagstuk. Kunnen we verder?

3 likes

Nou nee.
Die driehoeken wel.
Maar laat het even zien dan, kunnen we verder.

Nee, ik begin er niet aan. Wat mij betreft is het duidelijk genoeg dat er een harmonie in het ontwerp zit die uitgaat van die verhoudingen. Het heeft verder geen zin om erover te lullen want enkel Lange kan de ontwerptekeningen tonen en er hun redenering mee laten zien. En dat doen ze helaas niet op de website. Noem het dan marketinggeneuzel, mij eender.

Ik denk dat de meerderheid hier eens passeert om de foto’s van de medeliefhebbers te bewonderen en niet hiervoor. Ik houd er nu verder over op, maar zo ben ik mijn ei toch kwijt :wink:

4 likes

Als je blijft aandringen…

Al wat je vindt dat in de buurt komt van 1,62 / 1, keur ik goed.

9 likes

:pray:

27 likes

Mmm eenvoud siert.

1 like

Koop nou!!!

Zo mooi. :clap:

2 likes

Eerst een duikertje denk ik.

2 likes

Van lange? :crazy_face:

1 like

Lange is m.i. heel slecht in het sportievere werk.

2 likes

Ja. Maar hij heeft mij toch verbaasd.

.

19 likes