A. Lekker & Sohne

Popma Schreef:

louis Schreef:


Wist je trouwens dat de fotolijsten van de
Xenos
en de Action net zo
mooi zijn als een handgemaakte?

die gok durf ik wel aan :slight_smile:
koop jij een lijstje bij de action, doe ik even
mā€™n best op ietsā€¦laten we zeggen iets verguld,
olieverguld ofzo :smiley:
dan tevens nog even e.e.a. op museumkwaliteit
afwerken, knap stukje museumglas erinā€¦

dan hang jij thuis je actionlijstje met b keuze
glas aan de muur.
het is niet alleen de lijst, Ć³Ć³k 't spul wat er
achter zit :smiley:

@Marnix: ik ben van dit soort opmerkingen niet
onder de indruk en zoals ik al eerder eens zei: ik
kan wel een schop van een ezel hebben.

inzake de lijsten: inspraak zonder inzicht leidt
tot uitspraak zonder uitzicht.

jawel, maar toch. ik denk dat louis ook wel een goeie relativerende vergelijking maakte die misschien wat ā€œdichter-bij-huisā€ ligt voor je. een mooi afgewerkte lijst is in dat opzichte net een mooi afgewerkt horloge. stukken duurder dan een xenoslijstje, maar dat zie je pas als je het aandachtiger en misschien zelfs irl ziet.
op t plaatje vind ik de l&s ook niet erg indrukwekkend. op mn smartphone zien de opgelegde indexen er zelfs uit als goedkope chinese namaakā€¦ maar irl heeft zo een l&s een hele andere uitstraling (hoewel ik dit model nooit in handen gehad hebā€¦ witgoudā€¦ kaching!).
dat het je smaak niet is, is weer een andere kwestie. even om t voorbeeld van lijsten aan te halen, misschien is een barok achtige lijst met al die snedes niet je stijl. dan nog zou je het vakmanschap kunnen waarderen/respecteren.
en niet alles hoeft heel opzichtig te zijn. deze l&s vind ik knap gemaakt met zn complicaties, maar is niet hun stijl om dat druk te showen met geskeleteerde stukken ofzo. zo vinden sommigen de manufactuuruurwerkjes van panerai misschien erg saai. geen mooie decoraties ofzo. en dat met een behoorlijk prijskaartje. maar aan de andere kant vind ik t juist helemaal passen bij de stijl van de klokjes.

wat ik al met al probeer te zeggen is, dat op t forum we best kunnen zeggen dat we t horloge niet mooi vinden, maar laat dan 1 duidelijk blijken dat t je mening is (dat doe je naar mijn idee voldoende) en 2 doe t op een respectvolle/niet afkrakende manier. jou kennende bedoel je het niet om iemand persoonlijk af te kraken ofzo, maar het komt geregeld wat hard over.
ik bedoel, ik vind persoonlijk de layout van een decentrale tijdsaanduiding niet prettig. maar zeg dan bijv. niet dat het een chaotische klok voor hyperactievelingen is.
bovendien probeer ik ook te kijken naar wat ik wel kan waarderen. zo vind ik de afwerking erg mooi. verwacht ik ook wel van t merk en voor die prijs, maar toch.

hcptdg Schreef:

Popma Schreef:


louis Schreef:



Kijk eens goed naar uurwerk en afwerking,
niet

naar de kiloprijs van edelmetaalā€¦

ik heb 't allang gezien, maar ik word er gewoon
niet warm van
zoals ik al zei: ik mƔg 'm niet eens lelijk
vinden

pushen heeft in deze geen zin.

Daarnet zei je dat je het niet eens mooi mocht
vinden. Rare jongens die Friezen. Bonifatius zei
dat ook al.

Gezien de strekking van zā€™n verhaal denk ik dat ie een ā€œnietā€ is vergeten en bedoelde:
ā€œZoals hier gereageerd word doet 't voorkomen alsof je zoā€™n horloge niet eens NIET mooi mĆ”g vinden.ā€

hcptdg Schreef:

Arno Schreef:


ja, doppelfederhausā€¦:smiley:
geweldig mooi merk (tu)
net als het meeste uit GlashĆ¼tte!

Prachtig dorp / stadje met niet alleen topmerken
op een paar meter afstand van elkaar maar ook een
super horlogemuseum. Het is een stukje rijden,
maar de reis meer dan waard!

staat ook nog hoog op mijn lijstje, zoā€™n reisjeā€¦

marnix.moed Schreef:

ā€œZoals hier gereageerd word doet 't voorkomen
alsof je zoā€™n horloge niet eens NIET mooi mĆ”g
vinden.ā€

Ha ha, soms is dat wel zo :wink:
Zeg eens iets over Rolex of over Seiko en er staat meteen een kring van boze blikken rond je.

Maar toch, ik probeer altijd eerlijk te zijn, maar tegelijkertijd let ik er wel op om niemand te kwetsen.

Ik ben een grote Breitling liefhebber, maar onder de Breitlings zijn er eveneens vĆ©le modellen die ik niet mooi vindā€¦

  • die laatste duikers vind ik maar niks
  • waarom hebben ze de rider tabs weggelaten ? - IK vond die iets hebben.
  • Breitling for Bentley - YEK - doet me denken aan dikke rappers die vol gouden kettingen hangen :smiley:

Zo ook bij Lange en zijn zonen: sommige modellen vind ik echt mooi, anderen dan weer niet.

Maar dat is smaak hƩ. De ene heeft dat al wat meer dan de andere - hi hi hi :wink:

Marc-B1 Schreef:

marnix.moed Schreef:

ā€œZoals hier gereageerd word doet 't voorkomen
alsof je zoā€™n horloge niet eens NIET mooi mĆ”g
vinden.ā€

Ha ha, soms is dat wel zo :wink:
Zeg eens iets over Rolex of over Seiko en er staat
meteen een kring van boze blikken rond je.

Maar toch, ik probeer altijd eerlijk te zijn, maar
tegelijkertijd let ik er wel op om niemand te
kwetsen.

Ik ben een grote Breitling liefhebber, maar onder
de Breitlings zijn er eveneens vƩle modellen die
ik niet mooi vindā€¦

  • die laatste duikers vind ik maar niks
  • waarom hebben ze de rider tabs weggelaten ? - IK
    vond die iets hebben.
  • Breitling for Bentley - YEK - doet me denken aan
    dikke rappers die vol gouden kettingen hangen :smiley:

Zo ook bij Lange en zijn zonen: sommige modellen
vind ik echt mooi, anderen dan weer niet.

Maar dat is smaak hƩ. De ene heeft dat al wat meer
dan de andere - hi hi hi :wink:

precies. ik ben fan van de seamasterlijnen van omega, maar de constellationmodellen doen me weinig. prima dat iemand anders ze wel leuk vind, of de seamasters niet waarderen.
anders liepen we allemaal met een planet ocean rond. en dat zijn er toch al aardig wat :stuck_out_tongue: