Aangename Pagani verrassing en het verschil van een band

thanx

Ik heb deze Merkur ook (witte wijzerplaat) maar het verschil is dat deze Merkur een hommage is van één van hun eigen modellen uit de jaren 70 en een in-house Chinees uurwerk bevat ook gebaseerd op een jaren 60/70 in-house uurwerk.

Pagani Design maakt kwalitatief prima horloges, zeker voor het geld. Maar er komt geen enkel design aan te pas.

4 likes

Inderdaad jammer dat het merk ur niet op staat
 :drum:

2 likes

Probeer eens met Google Lens de Chinese tekst op achterkant te vertalen

Niet negatief bedoeld maar hoe vergelijk je AliExpress horloges met Hamilton en Longines? Op basis van plaatjes op internet of heb je ze in de winkel gepast en nauwkeurig bekeken?

Ik heb zelf ook AliExpress horloges (Corgeut en Merkur) en horloges in de prijsklasse van €500-1000 en de kwaliteit en afwerking is echt van een ander niveau.

Ik heb zelf een Hamilton Jazzmaster de afwerking daarvan is inderdaad een fractie verfijnder, maar niet veel. De Longines ook vaak in mijn handen gehad. Deze Pagani komt gewoon heel dicht in de buurt en ik vond dit design gewoon mooier. Geldt nog meer voor de San Martins. Die zijn helemaal niet minder dan de grote namen. De Merkur is inderdaad duidelijk minder, maar is gewoon leuk met die zalm kleur. Je kan die Chinezen ook niet allemaal op een hoop gooien.

1 like

Let it go. Aan dit soort discussies ga je niets winnen.

Wil je t niet zien, ga je t niet zien.

1 like

Waarom het het niet “gewoon” Pagani??

1 like

Denk dat ze dan gedoe krijgen met het automerk

Helemaal mee eens.
Ieder zijn lol!
Bedankt voor alle feedback.

Good night.

2 likes

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

In feite is het schandeloos meeliften op het succes van een ander.

1 like

Die discussie weer

En er mag dan ook aan verdiend worden in ons hyperkapitalistisch systeem.

Omega bv doet niet anders door bv met de moonswatch en limiteds van de ‘echte’ tot op het bot uit te melken.

3 likes

Wat is waardering? Kopie of je laten inspiren door?

Het is en blijft een hommage man en dat is hier toegestaan.

Neem anders ff contact op met de forumdirectie.

En nu :motorcycle: :wave:

:joy:

Start de discussie dan niet aan als je vervolgens meteen hysterisch weer exit.

2 likes

Het is denk ik belangrijk te focussen, op wat ons allen hier bindt.
En dat is, dat we allemaal dol op horloges zijn.
En dat is hartstikke leuk.

Hoe ieder daar mee omgaat, moet ieder zelf weten.
Zonde om te verzuren.
Geniet van je eigen manier van doen en laat anderen lekker in hun eigen enthousiasme.

Fijn weekend allemaal.

p.s. Die Patek Philippe van fdpg1963 had ik ook leuk gevonden :grinning:

1 like

Daar gaat het juist mis. Waar de meeste passie zit, komen de meeste emoties los :grimacing:

Patek Philippe? :thinking:

N.B. Je kunt iemand “taggen” met een @

Zoals je merkt zul je altijd opmerkingen krijgen met merken van ome Ali die bekend staan om hun kopieer gedrag.

Maar er zijn zo ontzettend veel merken (ook gerespecteerde merken) die 1 op 1 kopiëren. Ik vind het vooral belangrijk dat je zelf tevreden bent met je aankoop en dat jij er gelukkig van wordt. Jij moet tenslotte de tijd aflezen. En of daar nu Hamilton/ Longines / Pagani of wat dan ook opstaat zou er niet toe moeten doen.

De discussie zal altijd hetzelfde blijven. Er zijn voorstanders en tegenstanders en er zijn snobisten en er zijn mensen die een ander behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden.

Over het horloge; deze heeft een super mooie wijzerplaat, en staat je goed om de pols.

Dus draag het in alle gezondheid en heel veel plezier met je NA

4 likes