Aankoop omega speedmaster tv 176.0014 full set.do or don´t

Houdt de tijd, loopt goed op tijd, kleine dagelijks afwijking, verschillende zegswijzen.

1 like

Het gebrek aan informatie, de lage prijs en het feit dat deze beste man nog maar een paar dagen op MP zit zegt genoeg toch? Gewoon laten gaan, krijg je spijt van!!

1 like

:joy:

Heb zelf geen problemen met mensen die dit in advertenties zetten. Als ze maar bewijs van een timegrapher oid hebben

ik heb even gereageerd op de advertentie… krijg een Engelse text terug met het verzoek mijn 06 te geven zodat we kunnen appen :crazy_face:

1 like

Er staat toch “ZEER GOED”?
Wat wil je nog meer weten dan?

Gebrek aan informatie is niet zo erg. Gebrek aan informatie icm met professionele fotos wel.

2 likes

De vis die je hier mooi in denkt te kunnen kopen, heeft al een luchtje…

Nooit op MP kopen, als er ook maar de geringste twijfel bestaat. Of eigenlijk sowieso geen vintage horloges kopen op MP - tenzij je zelf echt grote expertise hebt, en meteen zeker weet of het klopt of niet.

Het is bovendien IMO een onaantrekkelijk jaren '70-looks horloge, en ga het nou niet kopen omdat je graag een Speedmaster wilt, maar de anderen zo duur vindt… …want als je er hier 1800 euro voor betaalt, heb je grote kans een mooi verpakte baksteen opgestuurd te krijgen.

5 likes

Horloges kopen als investering is altijd een slecht idee.

dank julle wel!!! de meeste mensen hebben me gewaarschuwd voor deze deal en ik ben niet in zee gegaan met deze mensen. echter, ik heb wel een omega speedmaster fetish, ben ik achter gekomen. nogmaals dank voor alle berichtjes en waarschuwingen.
tot wederdienst bereid.

1 like

ik ook, was gelijk klaar met die gasten.

1 like

Dat is te kort door de bocht…zo stellig kun je dit niet brengen. Omega’s moet je inderdaad niet kopen als investering.

Leg uit!

Het is niet altijd een slecht idee omdat er mensen zijn die genoeg verdienen met de in- en verkoop van horloges en leuk kunnen upscalen op die manier. :man_shrugging:

Ja, maar dat is toch echt iets anders als een investering. Als in, iets kopen, het een periode weg leggen in de hoop dat het meer waard wordt. De kans dat je met dat laatste iets verdient is namelijk niet heel groot, tenzij het een super gewild model is, en zelfs dan loop je een grote kans dat het niet rendeert. Kortom, geen goed idee. Als je wilt investeren dan is er een briljant topic over aandelen in het off topic deel van dit forum.

Als je wilt gaan handelen dan koop je een horloge voor onder de marktprijs, en verkoopt deze zo snel mogelijk voor de marktprijs en maakt dan als het goed is winst. Dat is echt iets anders.

1 like

Ik wou dat ik vijf jaar geleden mijn 105.002 speedmaster niet verkocht had. Was een sublieme belegging geweest.

1 like

Daarom zei ik ook upscalen. Heet dat niet zo? Ik bedoel kopen, wegleggen en weer verkopen om een duurder horloge te kopen. Of iets anders. Dat is toch investeren. En dat vraagt inderdaad kennis en kunde maar is niet altijd slecht. Ik denk dat veel investeerders in aandelen hadden gewild dat ze in horloges hadden geïnvesteerd.

Handelen is ook investeren maar ik snap het onderscheid.

Dat is mijn beleving in ieder geval.

What is there to explain? Er is een hele rits aan horloges die prima beleggingsobjecten zijn, bepaalde stalen uitvoeringen van de AP Royal Oak, PP Nautilus enzovoort…

Er zijn ook auto’s en schilderijen die als belegging kunnen dienen maar dan niet de 206 van je oma en de vingerverfongelukjes van je neefje van 2…

Dit zou iedereen moeten onthouden!

Maar als de prijs laag genoeg is wint vaak de hebberigheid tóch van het gezonde verstand bij veel aspirant kopers…:roll_eyes: