Sorry sterretje
Supermooi gedaan! Bij Nico Rijsman toch?
Thnx, inderdaad.
Jazekers @HanDavinci , klopt helemaal.
De centerlinkjes slijten door , gewoon even in mijn restauratie topic kijken.
Voor een goede restauratie heb je minimaal 20 a 25 nieuwe centerlinkjes nodig.
Sowieso in staal het mooiste vind ik, of witgoud mag ook hoor
Een plaatje voor de duidelijkheid.
Dit is een versleten centerlinkje , duidelijk te zien dat de hoek aan de binnenkant “rond” ingesleten is.
Hier met een nieuwe schakel er langs.
Daarvan is de hoek aan de binnenkant nog mooi scherp.
Slijtage of rek gebeurd dus altijd aan zowel de pennen als de middelste centerlinks.
Aaahhh , toch weer wat geleerd!!
Nu we het toch over bracelet stretch hadden, is mijn oyster denk je aan een revisie toe of kan dit nog wel even.
Hi naamgenoot succes met je zoektocht en eventuele aankoop. Hoop ooit ook een Rolex om mn pols te kunnen dragen. Ik moet flink doorsparen aangezien Rolex aan de prijs is. Groetjes Patricia
Volgens mij hebben de damesbandjes van deze oudere DJ’s standaard al meer rek ? Of zet ik nu wat geks.
Valt wel mee , maar ik persoonlijk zou deze Oyster al laten reviseren.
Als de schakels echt ingesleten hoeken krijgen waar ze tegen elkaar leunen dan wordt het laserwelden en dus ook duurder.
dacht ik al , maar dat is het meer dan waard imo!
Goedenavond,
Ik wil graag een klein horloge omdat ik zelf ook heel klein ben vandaar☺️. Ik heb weer een horloge gevonden misschien dat jullie met jullie expertise mij kunnen adviseren? Deze is met doos en papieren in Amsterdam en gereviseerd door de juwelier(hp horlogerie) waar hij te koop staat uit 1999 voor 4000.- alvast bedankt voor jullie hulp☺️
Ik ben absoluut geen kenner, maar ik heb wel geleerd van Jasper (en die is wel kenner!) dat het belangrijk is dat de diamanten er niet later zijn opgezet, dat is namelijk vaak “prutswerk”.
Dus ik zou vragen of de diamanten “factory set” zijn. (en dus niet aftermarket). Ik vind het wel een stevige prijs voor een lady rolex, maar misschien is dit marktconform als het verhaal met de diamanten klopt, dat weet ik niet.
Zo in eerste oogopslag ziet het horloge netjes uit.
succes!
Graag bewijs met een foto
Die is idd ook erg strak, misschien nog wel strakker dan je vriendin