Aankooptips <1000 euro die nooit meer weg gaat

2 likes

Ik denk dat je met de Mido iets heel moois in huis haalt. Fijn formaat (39mm diameter, 7mm dikte), gangbaar ETA uurwerk en met hele mooie, unieke details. De wijzers bijvoorbeeld, met verschillende afwerkingen op elke vlakke zijde. Dat soort details zijn in deze prijsklasse zeker geen gemeengoed.

Ik zag vanochtend toevallig dat @Ojjz er één had/heeft, misschien dat hij je meer kan vertellen.

Of een prachtige Nodus.

Hou je nog centen over voor iets anders moois (ii noem een set slabbetjes, luiers, hydrofiele doeken, speentjes, etcetera, etcetera).

3 likes

Die Mido is een topper ja. Ik heb hem niet meer omdat ik ging upgraden naar mijn favo vintage dresswatch, maar het is een supermooi horloge.

Prachtige afwerking in een heel plat pakketje waardoor hij altijd mooi draagt. Dan een strak afgeregeld uurwerk en een heel elegante rosegouden finish. In de zoektocht van @Divided zeker een kanshebber denk ik!

1 like

En dankzij dit topic ben ik stiekem een beetje verliefd geworden op de tweede Baltic die @milanftw voorstelde :heart_eyes:

3 likes

Hoe vaker ik deze zie hoe hebberiger ik word :grimacing: :grin:

1 like

Als we dan toch een beetje mogen valsspelen met rosé goud

Ook verkrijgbaar met rosé band

4 likes

Als het nou ook een Salmon dial mag zijn is de Seiko SRPE47J1 misschien nog een optie?

seiko-presage-tequila-sunset-watch-srpe47j1

1 like

Tof al die suggesties , ga vooral door!

Dit topic gaat toch over een horloge wat in principe nooit meer weg gaat? Dan vind ik die opties met roze wijzerplaten echt niet relevant, volgens mij is dat zo uitgesproken dat het juist heel snel zat bent. De Nomos is voor mij echt een serieuze optie. Topper gewoon.

3 likes

Potverdrie, wat een fraaie wijzerplaat!

Het ultieme, maar niet serieus als optie, want onvindbaar.

6 likes

Ik sluit me aan bij @Ruud, maar dan die andere parelmoer… De witte:

1 like

Mijn mening? Ik zou nooit een weinig bekend microbrand kopen omdat het een betaalbaarder alternatief is voor een regulier merk. Je wilt een horloge dat servicebaar is op de lange termijn, waar (hopelijk) de frabrikant nog onderdelen kan leveren.

Ik heb zelf een Nomos Tangente gekozen als aandenken voor de geboorte van mijn zoon toevallig. De kwaliteit is top en de alpha handwinders zijn goeie uurwerkjes.

Net boven de 1000 euro is wel wat te vinden in de Club reeks, er is nog nooit zoveel keuze geweest qua kleurtjes, dus daar moet zeker wat mee te doen zijn. Of je ze mooi vindt, is wat anders natuurlijk :slight_smile:

Anders kom je inderdaad al snel terecht bij Seiko, Tissot, Hamilton, Certina en dergelijke. Niets mis mee, maar het zijn toch wat meer massaproducten.

Succes met de keuze en vooral een goeie bevalling en gezonde dochter binnenkort! :+1:

Ehm, het is niet alsof zo’n Baltic of Nodus niét servicebaar is hè? Zeer gangbare uurwerken, dus dat lijkt me een non-argument.
Heb persoonlijk Nodus altijd interessante designs vinden hebben, alleen eer je hem in huis hebt en je de BTW óók hebt mogen aftikken, zit je ondertussen met nog best een prijzig uurwerk voor effectief een SH38…Wel een mooie Sinn-style H-Link bracelet. Dat dan weer wel… :relaxed:

Als ik @Divided was, was mijn top 3 nu:

1. Nomos
  2. Mido
  3. Nodus Sector Salmon of de 1e Baltic (met de art-deco-esque wijzerplaat)
1 like

Iedereen roept altijd maar van “het is een 2824, die kan elke horlogemaker om de hoek servicen”, maar dat is nogal kort door de bocht.

Er is meer aan een service dan enkel het uurwerk op zich. Pakkingen die specifiek bij een bepaalde kast horen zijn niet altijd een standaardmaat, de kroon die moet vervangen worden, barst of breuk van het saffier… ik noem maar wat.
Er is dikwijls wel wat op te vinden en het is niet gezegd dat grote merken het persé allemaal nog in voorraad hebben natuurlijk, maar toch. Zeker nu er meer en meer ingezet wordt op het onderhouden van vintage uurwerken, zie je dat veel grote merken toch hun best doen hiervoor.

1 like