Pall Mall doet me denken aan een meester van de lagere school een grote kwal was het en dan zeg ik nog netjes, als hij jarig was moest ik van mijn moeder een pakje Pall Mall voor hem meenemen tegen mijn zin😡
Sorry voor de negatieve herinnering!
Aa, je ma wilde de beste man ook vroegtijdig de hoek om zo te zien. Had je toen nog niet door waarschijnlijk, maar effectieve techniek.
Het geeft niet hoor ben er onderhand wel overheen maar af en toe moet ik er toch aan denken.
Ik moest (mocht) voor mijn vader, toen ik nog een klein jongetje was, altijd 2 pakjes Laurens 10 sigaretten kopen bij de sigarenwinkel om de hoek. Dat kostte meen ik me te herinneren FL 1,25 (zegge één gulden en vijfentwintig cent) per pakje.
En mijn vader was verder best een aardige man hoor.
Weer on topic (een beetje): Mijn vader was officier bij de Koninklijke Luchtmacht. Opleiding in Engeland gehad bij de RAF. Had ik me toen maar gerealiseerd dat het horloge dat hij in die tijd altijd droeg een military issued Dirty Dozen horloge was! Dat ding is later verloren gegaan maar als ik in die tijd al verstand had gehad van horloges had ik er voor gezorgd dat ie in de familie was gebleven. Ik moet het nu daarom maar doen met lookalikes die ik op de Rikketik heb gescored, zoals deze:
En ja, dat wordt weer natte lappen en een mondkapje en rubber handschoenen en de stofzuigerzak naderhand verwisselen met al dat RA! Verlichtende hobby hoor, dit!
[Marie Curie - The Radium Institute (1919-1934) (aip.org)]
.
Dat is echt jammer!
En de stofzuigerzak netjes afvoeren?
Gewoon bij de buren over de schutting toch?
Bedankt! Voor dat geld kon ik ze niet laten liggen!
Zodan dat zijn er heel wat lex👌
Hallo, Ik ben Frans, ik woon in Parijs en ik ben een grote horlogeliefhebber. Ik probeer privé met je te chatten, maar dat lukt niet. Met vriendelijke groeten Julien