Aargh. Wat nu te kopen?

Ik zou zeggen: Omega Aqua Terra (als slternatief) in 38.5 of 41.5mm. Adviesprijs 5000.-. Ook in witte dial, met groene/oranje/blauwe accenten. Met datum en zichtbodem.

Of:Rolex Oyster Perpetual 39mm ( kast en band exact als de explorer 1), met grijze, blauwe of aubergine sunburst dial. Advies ca 5000.-. Echter geen datum/stalen bodem.

2 likes

Ik vind het een heel erg mooi horloge. Met name de nieuwe uitvoering, waarbij de wijzers ‘kloppen’.
Maar inderdaad, de datum ontbreekt en die ga ik vermoedelijk erg missen. En hij lijkt me ook nog niet ruim als tweedehands te vinden…

Nee, dat wordt 'm niet. Ik vind de sub niet zo mooi, en mocht toch voor een sub gaan dan spreekt een date me nog het meest aan. Maar vergeleken met een GMT M2 of een Yachtmaster vind ik de sub wat saai/standaard.

Die onderste vind ik erg vet! Ik heb 'm ook in het zwart / blauw gezien geloof ik. Is daar ook een uitvoering van met date? :smiley:

Al eens gekeken naar de Rolex Explorer II?

Ja, ik heb de witte 16570 gehad. Mooi dingetje.

Ik ben intussen ook wel gegrepen door deze, maar de prijs is wat aan de ruime kant.

Edit, nog duurder dan ik dacht, onder de 10K wordt het al niks. :frowning:

Voor dat geld (en met de voorliefde voor AP) zou ik gaan voor een Royal Oak 15400 of 15300 :wink:

Dat red je niet met 5500 :wink:

Nee zeker niet maar als je zegt dat die VC niet onder de 10k te krijgen is zou ik voor dat geld liever een 15400 kopen ipv de VC… :wink:

Deze? Datejust 2 met gladde bezel, in staal, dial zwart. Adviesprijs 6600.-

Dit is dan weer de eerder getoonde perpetual 39, nu met antraciet dial:

Grootste verschil is dat de dj 40mm is, een datum heeft, en dat de middelste schakels in de band gepolijst zijn, terwijl bij de OP ze geborsteld zijn

1 like

2 likes

Jaeger-LeCoultre Master Compressor Geographic

Kan dat voor 5.5k?

Prachtig voorbeeld van twee Lex’n waarbij de één (imo compleet) uit verhouding is.

Kijk alleen eens naar de te kleine kroon in verhouding met de kast van de DJ II, de te dikke bezel en te dikke indexen. Doen absoluut afbreuk aan het hele horloge.

Ik heb het tweemaal geprobeerd, maar kon er echt niet aan wennen.

Imo niet verstandig als flipperitus in het verschiet ligt.

Kan zeker voor dat geld, en zal ook niet zo fel in waarde dalen als je hem bij een grijze handelaar koopt.

Reken er maar niet op :wink:

Dat ben ik roerend met je eens. Dial en bezel zijn uit verhouding… En de PCL’s kunnen me ook niet echt grijpen. Die onderste van 39mm vind ik dan wel weer erg mooi O+ Alleen jammer dat er geen datum op zit.

1 like

Op zich wel aardig, maar die kronen doen het hem voor mij absoluut niet.
Ik bedenk me intussen ook weer dat ik eigenlijk ooit een JLC Reverso wil. Hoewel dat even totaal iets anders is dan wat ik nu zoek. Misschien moet ik er toch maar eens een keer in eentje gaan passen… :smiley:

Zoiets?
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/CEF15056-0D03-441B-98A6-C89E9BAC8167_zps8yobrnco.jpg.html][/URL]

3 likes