Ik zou zeggen: Omega Aqua Terra (als slternatief) in 38.5 of 41.5mm. Adviesprijs 5000.-. Ook in witte dial, met groene/oranje/blauwe accenten. Met datum en zichtbodem.
Of:Rolex Oyster Perpetual 39mm ( kast en band exact als de explorer 1), met grijze, blauwe of aubergine sunburst dial. Advies ca 5000.-. Echter geen datum/stalen bodem.
Ik vind het een heel erg mooi horloge. Met name de nieuwe uitvoering, waarbij de wijzers ‘kloppen’.
Maar inderdaad, de datum ontbreekt en die ga ik vermoedelijk erg missen. En hij lijkt me ook nog niet ruim als tweedehands te vinden…
Nee, dat wordt 'm niet. Ik vind de sub niet zo mooi, en mocht toch voor een sub gaan dan spreekt een date me nog het meest aan. Maar vergeleken met een GMT M2 of een Yachtmaster vind ik de sub wat saai/standaard.
Prachtig voorbeeld van twee Lex’n waarbij de één (imo compleet) uit verhouding is.
Kijk alleen eens naar de te kleine kroon in verhouding met de kast van de DJ II, de te dikke bezel en te dikke indexen. Doen absoluut afbreuk aan het hele horloge.
Ik heb het tweemaal geprobeerd, maar kon er echt niet aan wennen.
Dat ben ik roerend met je eens. Dial en bezel zijn uit verhouding… En de PCL’s kunnen me ook niet echt grijpen. Die onderste van 39mm vind ik dan wel weer erg mooi O+ Alleen jammer dat er geen datum op zit.
Op zich wel aardig, maar die kronen doen het hem voor mij absoluut niet.
Ik bedenk me intussen ook weer dat ik eigenlijk ooit een JLC Reverso wil. Hoewel dat even totaal iets anders is dan wat ik nu zoek. Misschien moet ik er toch maar eens een keer in eentje gaan passen…