Advies duikershorloge, budget +/- €1300

Zonder twijfel de Oris Aquis, ik heb de mijne voor 1400 euro nieuw kunnen bemachtigen. De Hydroconquest is ook een mooie optie als je polsen de lange lugs kunnen hebben.

Ondanks dat ik zelf net een SPB147 heb gekocht als beater en voor vakanties zou dit niet mijn eerste keuze zijn met een budget tot 1300. Zowel de Oris als Hydroconquest zijn toch een flinke stap omhoog qua afwerking en kwaliteit maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Ik heb mijn SPB143 nieuw voor rond de 875 euro bij Olfert kunnen kopen.

Obetwiste nummer 1:

Nummer 2:

Nummer 3:

Mocht je al een grote en gevarieerde collectie hebben dan is een kleurrijke Doxa zoals hierboven al aangeraden ook een leuke keuze.

10 likes

Volgens mij zijn deze ook in het opgegeven prijsbereik te vinden?

Edit: oeps deze niet maar er was er is nog een andere vette Ball ff opzoeken.

Ok, ik dacht deze maar die is ook al boven 2k:

3 likes

Mooie suggesties al langsgekomen hier! De Oris glow in het blauw is ook een topper.

2 likes

Yup…Squale is +1

8 likes

Squale militaire.

Longines Hydroconquest is t niet voor me. Zou dan eerder een andere uit de Swatch stal halen zoals Certina of mido

3 likes

Dit heeft alles om een topper te zijn.

Citizen NB6021, met een nieuwe uurwerk die in de high-end modellen zitten.

https://www.google.com/search?q=nb6021+citizen&oq=nb6021+citizen&aqs=chrome..69i57j69i60l3j0i19j0i19i22i30l3j0i19i22i30i457j0i19i22i30.875j0j4&client=ms-android-htc&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

14 likes

Goeie optie ook wat mij betreft.

1 like

Ik heb sinds een tijdje een Helson Sharkmaster 300… Serieus de gaafste duiker die ik tot nu toe heb gehad. Hommage/copy van de oude Omega Seamaster 300 (wordt niet meer gemaakt). verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (met of zonder grote driehoek op 12, zwart of blauw, datum of niet). Ook de afwerking en kwaliteit is top, ETA2824, Band zit heerlijk. Een plaatje op de pols. Dikke aanrader. (ik heb wel de sluiting vervangen voor een miltat. die vond ik fijner.)
(foto’s van het internet)

.

Nu wacht ik op de dag dat Omega dit model opnieuw gaat uitbrengen… Dat wordt mijn exit horloge… tot die tijd: genieten van de super gebouwde look-a-like.

6 likes

Alvast bedankt voor al jullie reacties!

1 like

De nieuwe Citizen “Barnacle’ NB6021-17E

€649, titanium, beter als dit wordt het niet voor je geld.

7 likes

Voor de hand liggend
Seiko spb187…

Voor de diepe duik
Certina DS PH500…

Doe eens gek
Edox CO1…

4 likes

Die 2e certina is tof!

Het enigste wat je hoef te beslissen is is welke kleur hydroconquest je wil.:+1::slightly_smiling_face:

4 likes

Precies dit, beter dan de HC word het niet voor dat geld.

Zoek even een jong exemplaar, ze schrijven best af vanaf nieuw, maar dan heb je wel een top horloge voor je centen.

btw die certina is ook vet, alleen geen stalen band

2 likes

Farer Endeavour

Halios Seaforth (binnenkort een nieuwe batch)

Isotope Hydrium Judge

9 likes

Mido in titanium

1 like

Gewoon die kekke Oris 65 met bronzen bezel in het blauwe deel van dit forum doen… Dan kan ik stoppen met kijken :eyes:

5 likes

Een horloge met 100m waterdichtheid kan je geen duiker noemen :sweat_smile:

3 likes

Uhm, dan moet ik terug de schoolbanken in, want hoe noemen we die 100m divers dan??

Skindivers.

2 likes