Zonder twijfel de Oris Aquis, ik heb de mijne voor 1400 euro nieuw kunnen bemachtigen. De Hydroconquest is ook een mooie optie als je polsen de lange lugs kunnen hebben.
Ondanks dat ik zelf net een SPB147 heb gekocht als beater en voor vakanties zou dit niet mijn eerste keuze zijn met een budget tot 1300. Zowel de Oris als Hydroconquest zijn toch een flinke stap omhoog qua afwerking en kwaliteit maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Ik heb mijn SPB143 nieuw voor rond de 875 euro bij Olfert kunnen kopen.
Ik heb sinds een tijdje een Helson Sharkmaster 300… Serieus de gaafste duiker die ik tot nu toe heb gehad. Hommage/copy van de oude Omega Seamaster 300 (wordt niet meer gemaakt). verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (met of zonder grote driehoek op 12, zwart of blauw, datum of niet). Ook de afwerking en kwaliteit is top, ETA2824, Band zit heerlijk. Een plaatje op de pols. Dikke aanrader. (ik heb wel de sluiting vervangen voor een miltat. die vond ik fijner.)
(foto’s van het internet)
Nu wacht ik op de dag dat Omega dit model opnieuw gaat uitbrengen… Dat wordt mijn exit horloge… tot die tijd: genieten van de super gebouwde look-a-like.