Synthetisch rubber, best zacht en soepel maar echt natuur rubber is nog soepeler en zachter.
Ook synthetisch rubber.
Zowel FKM als natuurrubber trekken geen stof aan, in tegenstelling tot siliconen.
Synthetisch rubber, best zacht en soepel maar echt natuur rubber is nog soepeler en zachter.
Ook synthetisch rubber.
Zowel FKM als natuurrubber trekken geen stof aan, in tegenstelling tot siliconen.
Nu lees ik net ergensdat FKM pfas bevat en slecht voor de gezondheid is?? Wat is resin precies? Daar is mijn bandje van de duro van gemaakt, die onderweg is uit Amerika.
Hmm, ik heb er weinig verstand van maar het zou me niet verbazen als de AliExpress bandjes allerlei troep bevatten.
Persoonlijk draag ik liefst staal of leer.
Een enkele keer draag ik wel FKM, naar het strand b.v. is het lekker met zwemmen in zee.
Ik ben opgegroeid onder de rook van Dupont Dordrecht dus waarschijnlijk zit ik al vol troep maar je kunt kiezen voor echt rubber.
Resin weet ik niet maar de originele Duro band draagt van geen meter en is voor mij ook het enige minpunt aan het horloge.
Aan de andere kant begrijp ik dat, als je pfas wilt vermijden je ook maar beter geen moderne auto meer kunt rijdenā¦
Een resin horlogeband is een band gemaakt van
gegoten kunsthars, een sterk en lichtgewicht kunststofmateriaal dat vaak wordt gebruikt voor zijn duurzaamheid, schokbestendigheid en waterbestendigheid. Het is een type plastic horlogeband dat ideaal is voor een actieve levensstijl.
Materiaal: Gemaakt van gegoten kunsthars, wat een type kunststof is.
Eigenschappen:
Sterk en duurzaam: Bestand tegen schokken, water en slijtage.
Lichtgewicht: Comfortabel om te dragen.
Huidvriendelijk: Kan een goede pasvorm en een prettig gevoel geven.
Gebruik: Vaak te vinden bij merken zoals G-Shock of Citizen vanwege de robuuste eigenschappen.
Probeer 'm maar gewoon, ik vind het stugge dingen.
Degelijk is de band wel.
Wel ik draag mijn casio duro op deze band en ben er uiterst tevreden mee ook bij het klussen.
Dit in tegenstelling tot de rubberen band van de Citizen Promaster Fujitsubo Super Titanium,dat is pas een stugge band,die steeds weer slecht wil omgaan of bij dragen steeds ergens aanstoot.
Vreemd soort rubberā¦
Bijzonder hoe je met een band ergens tegenaan kunt stoten. Met een horloge begrijp ik nog. Klussen doe ik helemaal zonder horloge overigens.
Probeer eens een Hirsch Accent echt natuur rubber, die is heel soepel. Kan geen Ali FKM tegenop en de originele resin band al helemaal niet. Niet goedkoop maar bruikbaar voor alle 22mm duikers.
Is bijna dubbel zo duur als mijn Duro ![]()
Ja maar ik draag de band ook bij 2 Vostoks.
Rubber=rubber,stug=stroef inpassen,handelbaarheid bij afleggen of aanleggen van het horloge,aanstoten=bedoel hier,achterhaken,onder of met kleding stroppen.
Alvast bedankt voor je tip en betrokkenheid.
Mijn horloges hebben bijna allemaal een metalen band en die wil ik ook erop laten. De enige horloges waar ik deze op wil zetten hebben allemaal een andere maat helaas.