Advies gevraagd, " iets anders" in de collectie

Ja deze hè. Zowel op staal als op leer een absolute knaller.

Super bedankt voor de suggesties tot nu toe! Ik ga er even rustig voor zitten :smiley: wordt gewaardeerd!

1 like

Blauwe moneta op leer? Budget ietsje oprekken, dat wel. Maar niet eens erg veel.

5 likes

4 likes

750

:white_check_mark:

Chronograaf :white_check_mark:

39mm

Seiko Speed timer

Edit: ik zie dat @milanftw deze ook al had voorgesteld.

5 likes

Een Flieger. Ik zag al een suggestie voorbij komen.

1 like

Overheen gelezen kennelijk :thinking:

1 like

Geen quartz, maar misschien wel een mooie vibe en anders dan wat je al hebt:

baltic-aquascaphe-blue-gilt-mk1 zie bij Horloges te koop hier op het forum in het blauw

1 like

Bedankt voor alle leuke suggesties!
De Speedtimer heb ik gepast in het wit, dat deed het niet voor mij maar ik zag dat hij er ook in zwart en Pepsi is.
Die ga ik ook zeker even bekijken, in theorie de perfecte keuze.
@Colnago thanks voor de suggestie, iets wat ik zelf totaal niet had bedacht maar wel heel erg gaaf vind!

3 likes

1 like

Iets anders?
U vraagt, wij draaien :grin::

De Certina DS-X gmt
Als je naar echt iets anders zoekt dan is deze het binnen je wensen.

• Praktisch dezelfde omvang als jouw HGP (deze is 41mm breed en 48 lug to lug, tevens 12 à 13mm dik)
  • Ruim onder budget
  • Saffier
  • 200m waterdicht
  • Schroefkroon
  • Kompas lunette
  • Gmt!!
  • Een ETA F06.865 uurwerk (geen Chinese gekkigheid)
  • Certina’s eigen DS anti-schoksysteem :ok_hand:t2:

Bij voorkeur voor iets minder opvallends zijn deze varianten er ook nog :point_down:t2:

Deze 2 zijn er ook op rubber. De blauw-wit-oranje wordt alleen geleverd op rubber. Op rubber zit je op €570,- en op staal €595. De stalen band zal vast wel bestelbaar zijn bij een gerenommeerde dealer wel te bestellen zijn (Bouman bijvoorbeeld). Certina banden zitten zo rond de €135,- tot 150,- over het algemeen.

Hoe dan ook een knaller voor dit budget en ruimte voor nog een G-shock of een paar extra banden erbij :ok_hand:t2:.

8 likes

Al genoemd, maar omdat ik er fan van ben nog een keer: een Paulin Module D. Tof merk, met zelfs in het design een Nederlands tintje.

6 likes

Best wel een goede deal inderdaad

1 like

Dat leek mij ook.
Iets beters vinden voor die prijs vanuit de Zwitserse hoek lijkt me lastig.

1 like

Nice H.G.P.! :frog: :diving_mask:
Maareh, als ik jou was -met jouw criteria in gedachten- zou ik eens kijken bij Nivada!
Bijvoorbeeld hier.
Nivada Grenchen Chronoking Mecaquartz GMT/Tachy | Den Haag | Juwelier van Willegen
Ziet er echt goed uit, zeker niet iedereen loopt ermee en heel veel bang-for-buck!
image
Een chrono ontbreekt daarnaast ook nog in jouw collectie. :person_shrugging:

3 likes

Een the Citizen. Staat er een erg voordelig in het blauw.
Als nog budget iets oprekken maar dan heb je ook iets speciaals wat echt een toevoeging is en perfect op je pols ligt.

1 like

Nezumi heeft ook echt leuke mecaquartz Chronos. 40mm met bezelring, 37,5 voor die zonder.

Er zijn nog meer opties. Geeft een beetje kleur!

3 likes

Nog een paar andere opties die in mij opkwamen waren:

1. De Wolbrook skindiver chronograaf met mecaquartz uurwerk

2. De Dennison dualtimer met stonedial (ook in goudkleurige kast te krijgen, tevens als model met 2 wijzers zonder dualtimer complicatie te krijgen)

3. De Nivada Grenchen f77 met mecaquartz uurwerk

4. De Tissot Seastar 1000

5. De Hamilton khaki quartz

6. De Tissot pr516 chronograaf

Om zo vlak voor de nacht een heel werkstuk te schrijven met specs is me wat te veel. Maar in het kort: naar mijn weten hebben alle bovengenoemde modellen saffierglas, een degelijk uurwerk, en goeie afwerking.

Hamilton, Tissot zijn de grote jongens met historie, Nivada Grenchen en Wolbrook in zekere zin ook (Nivada meer dan Wolbrook. Nivada tracht grotendeels modellen uit te brengen die dicht in de buurt komen van de modellen voordat het merk nieuw leven ingeblazen is. Wolbrook geldt ook voor dat het merk een nieuw begin heeft gekregen met betaalbare modellen welke het Wolbrook dna voortzetten.).

En Dennison is een historische underdog. Voor sommigen minder bekend maar ooit begonnen als kastenmaker voor gerenommeerde merken zoals Rolex, IWC, Omega, Jaeger le Coultre en Zenith. Tevens co-founder van Waltham.
Vandaag de dag maken ze verschillende variaties van de modellen eerder benoemd.

De keuze is reuze! Succes met je zoektocht @FreekJ! Ik ben benieuwd wat het wordt! :wink: :ok_hand:t2:

2 likes

Wederom super suggesties allemaal!
Kwam op t forum ook nog de Seiko SBTM319 tegen.
Weet iemand hoe vlot dat gaat met bestellen uit Japan, invoer kosten en dergelijke?

Lima Kronosprinter:

:white_check_mark: Nieuw
:white_check_mark: Budget ~ 800 euro
:white_check_mark: Quartz liefst
:white_check_mark: Een ‘toevoeging’, echt iets anders dan de huidige horloges
:white_check_mark: Geschikt voor mijn mannelijke 16.5 cm pols