Een Rado Golden horse 1957 is misschien ook een leuke optie! Is verkrijgbaar met verschillende kleuren van de wijzerplaat.
Tel uit je winst voor weinig geld.
Waarom?
Maar OK:
Daar krijg je dan weer saffier op de koop toe.
Budget oprekken en voor een Nomos Ahoi Neomatik gaan.
Max Bill Handaufzug. 34mm, bol saffier, zwitsers uurwerk, etc.
Of gewoon voor een vintage gaan!! Zijn er genoeg te vinden in het blauw!
Volgens mij staat er in de intro…Op zoek naar een (nieuw) horloge met retro look…
Ik wil enkel aangeven dat ik die hele nieuwe met retro gewoon niet snap. Zijn fabrikanten en ontwerpers dan zo lui geworden dat ze een oud ontwerp van stal moeten halen en nieuw leven moeten inblazen? In discussies over hommages wordt vaak gezegd dat ze zo goedkoop kunnen zijn omdat ze schaamteloos kopieren ( wat zeker waar is) Wel wat is dit dan? Hoe verklaar je de hoge prijzen in dit geval?
Kort antwoord ieder zijn mening…
De fabrikanten kunnen ook de vintage stijl terug laten keren zoals bij dit horloge…
40 mm en 46 mm lug to lug.
Volgens mij niets te maken met kopieren.
Sinds april 2022 in bezit en bevalt me uitstekend…
@JanvanOrden mijn pols is ongeveer 17 cm omtrek…
fijn voor je en ook fijn dat smaken en meningen kunnen verschillen! Nothing beats the original is mijn mening.
Dat mag smaken en meningen mogen verschillen naar mijn mening en ik ben het op dit punt niet met je eens.
Maar gelukkig zijn er genoeg horloges te koop en is er voor ieder wat wils…
@JanvanOrden …
Heb je al iets gepast of besteld. ?
Uit alles wat hier voorbij gekomen is.
Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid…
En heb je al ideeën opgedaan ?
Ik ben uiteindelijk voor de Junghans MB 34mm met handopwinding gegaan en neem het saffierglas op de koop toe. Het is in ieder geval nog wel een gebold glas dus dat is wel een pré.
Nou van harte gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst ermee…
Laat even een foto zien als je hem hebt…
Topkeuze! Veel plezier ervan!
Mocht je toch nog zoeken, ik zag wr nu een aangeboden worden hier op het forum
Heel gaaf. Maar ik vind het wel een beetje een gemiste kans… 39mm is fors voor echte vintage vibes.
De cricket heb je in zowel 36 als 39. Maar die heeft wel weer een ander prijskaartje
Heb zelf een Longines heritage conquest 35 mm.
Was laatst nog eentje te koop hier op het forum voor geloof zo’n 800 euro.