Een Railmaster, imo een onderschatte Omega.
Ik heb zelf de denim versie, en zeer tevreden over.
Heerlijk horloge die Mark XX.
Mijn pols is ook 17,5cm. Ik heb over blauw of zwart getwijfeld, maar vond de zwarte toch meer trouw aan de bedoeling van het horloge. Zou een prima keus zijn.
Zenith Defy ![]()
Classic/skeleton/skyline allemaal mooi
Heel mooi, deze week zelf ook even gepast. Lekker plat ook
Mooie, is dit groen 38 of 41?
Goeie suggestie! Heel mooi
Prachtig inderdaad maar als er geen stalen band bij zit gaan ze bij mij toch snel weg telkens
Ja echt een topper, deze week even gepast
Ja zeker een optie maar deze week even bij lokale juwelier gevraagd wat de stalen band kost… €1500 ![]()
Hé hé hé… was dat nou echt nodig?? ![]()
(maar ik zou ook zeker kijken naar 36 & 37mm)
Beste advies in de thread.
Ik draag op 17.5 cm pols dagelijks een 36mm datejust, zeker door de jub band zit hij perfect.
Maar ook mijn 41 mm portugieser chrono draagt top, door de “tulp vorm”.
Passen passen passen ![]()
Seamaster
36 / 37 heb ik niks op tegen, heb ook horloges gehad van 34mm en ook met plezier gedragen. Echter op dit moment liever iets groter
Ligt veel te dik op de pols gok ik…
Los van het feit dat een 36mm dress watch vaak groter oogt dan die 34mm airking zijn we het natuurlijk eens. Passen is altijd het beste.
Maar TS gaf een range tussen 38-42 aan, ik zou er met zijn polsmaat juist 35-39 van maken als ik gedwongen werd iets te roepen.
Met een budget van
en
is de keuze zo ongeveer oneindig. ![]()
Gewoon een heel mooi budget, waar je echt heel mooie horloges voor kunt kopen.
O.k., ik ben wat biased. Maar voor mij wordt de volgende zeer waarschijnlijk deze.
Heb 'm al meerdere keren gepast, in verschillende uitvoeringen en zit gewoon heel mooi, om de gemiddelde pols en zit daarnaast gewoon heel goed in elkaar, met heel fraaie details.

Een perfecte 39mm, in-house uurwerk, met 80uur PR, fraai en praktisch bol saffier en een praktische 100m WR. Dus, bijzonder draagbaar.
Sowieso een merk met een geweldige heritage, op het gebied van chronografen en autosport. Dit is, imo, ook een horloge dat je ongeveer altijd en overal kunt dragen. Sportief en stijlvol én wat mij betreft, esthetisch, verreweg het fraaiste actuele horloge.
Zo. Wat een opmerkzaamheid. Feit. 36 is meer dan 34.
De 38mm, ik heb ook een rank polsje ![]()