Advies horloge met Rubber band

Was in eerste instantie geen fan van rubber band en heb er de stalen band bij. Toch zit de rubber band wel beter. Ook omdat er zo’n fijne instelbare sluiting op die Oris band zit.

de Tissot PRC 200 (450 euro) en Tag Heuer aquaracer calibri 5 300m (2150 euro)

Oris aquis :thumbsup: uit eigen ervaring

Dank allen! De voorkeur is nu beperkt tot Omega / Oris Aquis (waar mijn hart toch wel echt sneller gaat kloppen) en deze laatste Tag Heuer Aquaracer!

Misschien een ander topic, maar ik zit met zo een beetje te verdiepen in alle merken en lees dat Tag Heuer een aanzienlijke rol heeft gespeeld in het ontwikkelen van de Chronograaf en het eerste uurwerk wat opgedraaid kon worden met een kroon ipv een sleuteltje. Waarom zijn dit dan toch redelijk ‘betaalbare’ horloges? Iemand hier uitleg over?

En de Chopard Mille Miglia? Een echte rubber band in dit geval

Waar heb je dat gelezen als ik vragen mag?

Ik denk dat je eerder doelt op de eerste automatisch gewonden chronograaf. Die Breitling-Heuer-Buren ontwikkelde met zijn cal 11. (Wat overigens niet correct is want zowel Seiko met cal 6139 en Zenith met de El Primero waren eerder ).

Goedkoopheid van Tag Heuer ligt vooral aan die drie letters TAG(een motorbouwer uit de rensport).
Zij namen Heuer over in de jaren 80 en kozen ervoor het te ‘moderniseren’ er werden in retrospect zeer bedenkelijke keuzes gemaakt in design (denk F1 en Link modellen) en gebruik en de kwaliteit zakte ook dramatisch.
Veel verzamelaar hebben dan ook het merk de rug toegekeerd.

TAG maakt tegenwoordig echter een comeback. Betere kwaliteit, soberdere designs, terug inzetten op Haute Horlogerie op het gebied van constant Force escapements en tourbillions , leuke reissue en heritage stukken…

Wat niet wegneemt dat ze de bal nog soms gigantisch misslaan (denk maar aan een mouvment in-house noemen en dan later bij Seiko ingekocht blijkt etc…)