Advies of ideëen voor net horloge onder 2000,-

Ik dacht ook meteen aan een FC. Zeker met maanfase. Jong gedragen liefst, scheelt meteen de helft. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Deze! Of iets vergelijkbaars van Longines zoals een aantal forum genoten eerder hier al genoemd heeft. Heb hier zelf veel plezier van gehad, al blijft hij de laatste tijd wat vaker liggen dus mag vertrekken😉

3 likes

Een 9F Grand Seiko zoals door anderen al voorgesteld is een uitstekende keuze maar misschien lastig te vinden voor €2000 nieuw. Mocht je bereid zijn om nog kleiner (34mm) te overwegen (en zeer plat), zou je ook de JDM Seiko Dolce SACM171 kunnen kiezen. Dan heb je het HAQ 8J uurwerk (voorheen ook gebruikt in GS en Credor horloges) en heel veel wisselgeld voor mooie bandjes:

3 likes

Ik zie weinig van de Master Collection van Longines hier op het forum, maar zijn voor mij perfecte horloges en voldoen aan een hoop van je wensen

8 likes

Ik zeg Farer Burbidge, ik heb m ook. Wel een handwinder, niks mis mee. € 1830

5 likes

Ja dit is ook een Flagship toch?
Zeer fraai👌

1 like

Wat een fraaie horloges komen voorbij!
En allemaal een hele goede suggestie.
Ik merk bij mezelf dat ik ze allemaal afzet tegen de GS die ik eerder vandaag om had. Wat een prachtig ding. Zit helemaal in mijn kop.

1 like

Als je gaat vergelijken met GS dan valt er heeel veel af. Heb je wel eens naar The Citizen gekeken? Hun modellen met A060 uurwerk zijn echt fantastisch

1 like

Sbgx263 kan ook prima op leer. En staal uiteraard.

Die zijn op chrono wel voor een mooie prijs te halen soms.

1 like

Bedenk ik mij ook periodiek. Vind het zelf een hele fraaie lijn. Chique met een vleugje klassieke sportiviteit :slight_smile:

De Raymond Weil die @Erik11 aan het begin toont vind ik wel heel fraai hoor… :ok_hand:

De quartz GS modellen zijn natuurlijk ook prachtig. Voor wat meer dressy look kun je dan evt ook voor een champagne kleurige plaat gaan. Maar als model/type komen ze wel in de richting van je Explorer?

1 like

https://www.chrono24.nl/grandseiko/grand-seiko-elegance-edelstahl-quarz-herrenuhr-ref-sbgx263g-9f62-0ab0--id37494777.htm?searchHash=96c2d0f0_jRkIv9&pos=6

1 like

Longines Conquest Heritage L16114, 35mm. Echt een vintage uitstraling met modern uurwerk waarmee je de helft van je budget in je zak kunt houden🤭

1 like

Ik ben het meest aangetrokken door de GS met creme wijzerplaat. De sunburst versies zijn ook fraai, maar vind ik te shiny

Ja echt een optie die ik in gedachten houd!

1 like

De master serie van Longines is plat en ligt heerlijk op de pols, inderdaad een aanrader

2 likes

Top stuk! Ik heb de versie met de datum bij de 6 al bijna 8 jaar en ben er nog steeds verliefd op. Heerlijk
Plat ook inderdaad!

3 likes

Dit zijn mijn Longines’ als het iets dressier mag. Rechts de mc moonphase. Die schuurt tegen de 2k aan. De andere 2 zijn zeker voor onder 2k te krijgen.

6 likes

Fraai hoor!

1 like