Advies Omega Speedmaster

Hier is mijn Speedy geweest; http://www.omegawatches.com/customer-service/find-service-center/map/store-details/8367

Goeie amplitude van 300+, alleen bij thuiskomst bleek na een paar dagen dat het horloge niet helemaal goed afgeregeld was. Blijkt dat het vrij normaal is dat na een week of 2 het horloge opnieuw afgeregeld moet worden ivm dat alle oliën dan hun weg hebben gevonden. Horloge loopt en functioneert nu top.

Precies. Omega vraagt via de officiele weg 590 euro, zoals ik al zei - service-beurt prijs voor een courant Omega chronograaf-model. O wee als het ding niet courant is - dan ga je echt de stratosfeer in.

Ik zou voor een jong gebruikte gaan, iig met papieren etc. in verband met een mogelijke doorverkoop.

Onlangs heb ik een Seamaster (dus geen chrono!) bij een Omega certified horlogemaker een full service laten geven. Het horloge zag er weer als nieuw uit en belangrijker: loopt weer als vanouds. De kosten waren EUR 300.

1 like

ik heb tot nu toe alleen maar (jong) gebruikte horloges gekocht. Ook mijn Speedy Co-axial van nog geen 3 jaar oud heb ik via dit forum op de kop kunnen tikken. (en draag ik met heel veel plezier, wat een topklok!)

Voordeel: Je betaalt niet de hoofdprijs, horloge zal verder niet veel in waarde dalen (kop is eraf) en over het algemeen zien de horloges eruit als nieuw…